Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Isa Maron - Galgenveld

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #66955 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Isa Maron - Galgenveld
Dan is dit dus ook een vrouwenthriller.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #66964 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Isa Maron - Galgenveld
Gek hè, ik heb bij een vrouwenthriller toch altijd een ander beeld. Ik ken genoeg thrillers die geschreven zijn door vrouwen en met een vrouwelijke hoofdpersoon, die ik niet als vrouwenthriller zou beschouwen. Het etiket 'vrouwenthriller' zou me eerder afstoten dan aantrekken. Ik krijg daar een kriebelig gevoel bij.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #66979 door Annemarie
En uit. Nu op naar het volgende deel.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #66989 door justine
Beantwoord door justine in topic Re: Isa Maron - Galgenveld
dit vond ik ervan:

Het boek is spannend, leest als een trein, maar toch overviel mij af en toe het gevoel dat ik een YA boek aan het lezen was. De persoon van Kyra is goed uitgewerkt, en ze draagt de nodige bagage met zich mee. Wel vond ik het zeer bijzonder dat al de personen die meedoen in dit boek constant worden vernoemd met voor en achternaam.

Verder vind ik het taalgebruik wat overdone, te grof, en er wordt veel in gevloekt. Voor de schrijver, vind ik dit absoluut niet kunnen. Je schrijft een boek, wat voor iedereen toegankelijk moet zijn, zowel jeugd als ouderen. Op deze manier leer je de jeugd mss woorden die ze beter niet kunnen gebruiken en ouderen willen je boeken niet meer lezen omdat het te grof is.

Maar verder is het een goed verhaal, waarvan ik toch zeker het vervolg wil lezen, omdat ik wel wil weten hoe al deze personages verder worden uitgewerkt. Maar ook om te zien hoe het afloopt met de zoektocht van Kyra.

Dl 2 Ijskoud vond ik vele malen beter.

<r><SIZE size="150"><s></s><I><s></s><COLOR color="#800000"><s></s>Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd<e></e></COLOR><e></e></I><e> </e></SIZE></r>

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #66990 door Annemarie
Tja, Kyra stond wel erg centraal in het boek. Ik wilde zo nu en dan ook wel eens roepen dat ze een beetje voorzichtiger moest zijn, zeker als ze besluit de vermoedelijke moordenaar op te gaan zoeken. Maar goed, ik heb toen ik jong was ook wel domme dingen gedaan.

Met het taalgebruik had ik minder moeite.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #67101 door Annemarie
Ik ben inmiddels begonnen aan IJskoud, het tweede deel in de reeks en het is weer razend spannend. Het lijkt er op dat we te maken hebben met een Dutroux-achtige figuur, al zijn het hier twee jongetjes die ontvoerd zijn. Ik ben benieuwd hoe het afloopt en of de slachtoffers het overleven (ik verwacht het wel, gezien het feit dat je ze echt leert kennen).

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.440 seconden