Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Henning Mankell : Moordenaar zonder gezicht

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #7118 door Hermine
Mijn eerste kennismaking met Mankell. Ik begrijp dat deze schrijver populair is.

Kurt Wallander is een zeer realistisch neergezette politieman die ook nog zoiets heeft als een privéleven. Zijn opvattingen zijn doordacht en genuanceerd. Hij deelt de wereld niet zomaar zwart/wit in en kan begrijpen waarom sommige ideeën ontstaan, hoewel hij daden die er uit voortkomen wel veroordeelt.

Spannend boek. Vlotte schrijfstijl.

Achterflap:

Inspecteur Kurt Wallander is bezig de dubbele moord op een ouder boerenechtpaar te onderzoeken, een moord die de politie van Ystad omschrijft als ‘een menselijk slachthuis’. Hij ontdekt dat er politiek-maatschappelijk gevoelige kanten aan de zaak zitten. Omdat er vermoedens leven dat buitenlandse vluchtelingen bij de moord betrokken zijn, probeert Wallander zijn onderzoek angstvallig buiten de publiciteit te houden. Tevergeefs. Vanaf dat moment beginnen tegenstanders van de Zweedse asielpolitiek het onderzoek op hoog niveau te manipuleren.
Laatst bewerkt doorHermine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #7131 door MoniquevZ
Beantwoord door MoniquevZ in topic Andere boeken Mankell
De Kurt Wallander boeken van Mankell zijn erg leuk om te lezen, maar zijn niet-detectives zijn ook zeker de moeite waard!

Lees bijv eens Daniel, zoon van de wind, of Tea Bag. Ik denk dat je op deze site wel een beschrijving kunt vinden.

Groetjes, Monique
Laatst bewerkt doorMoniquevZ.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #7133 door Hermine
Beantwoord door Hermine in topic Re: bericht
Ik heb vorige woensdag 'Daniel' meegebracht uit de bib. :)

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #7135 door MoniquevZ
Beantwoord door MoniquevZ in topic Daniel
Ik ben heel erg benieuwd naar wat je van dit boek vindt. Het is een best aangrijpend boek vond ik.

Groet, Monique

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #7415 door Hermine
Beantwoord door Hermine in topic Re: bericht
Ik heb het uit maar er is afgelopen maand veel gebeurd in mijn privéleven.

ik zal het later wel eens bespreken maar ik raad je aan het boek niet te lezen als het net wat minder met je gaat. Ik vond het vrij triest.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #7417 door MoniquevZ
Beantwoord door MoniquevZ in topic triest
Hoi Hermine, ja, ik vermeldde al dat het een triest boek is. Maar toch wel erg mooi. Ik lees uit je reactie dat het niet zo goed met je gaat, ik wens je veel sterkte! Groet, Monique

Tijd voor maken pagina: 0.517 seconden