Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jeffery Deaver - De Oktoberlijst

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57393 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jeffery Deaver - De Oktoberlijst
Nee, het doet eerder afbreuk aan de spanning. Er gebeuren heftige dingen maar omdat je lange tijd niet begrijpt wat er gaande is, is het moeilijk om helemaal op te gaan in het verhaal. Het einde maakt veel goed maar ik heb liever een "gewone" thriller.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57394 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Jeffery Deaver - De Oktoberlijst
Dat idee had ik nou ook.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58467 door Pimmelmees
Beantwoord door Pimmelmees in topic Re: Jeffery Deaver - De Oktoberlijst
David Ellis heeft dit ook al eens gedaan in het boek, in het gezelschap van leugenaars. Dat heeft hij daar werkelijk briljant gedaan. Dit boek van Jeffrey Deaver heb ik nog niet gelezen

<t></t>

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58468 door Annemarie
Ik heb ook wel eens een film gezien in die stijl en die vond ik ook erg goed. In De Oktoberlijst vond ik het helaas niet erg geslaagd.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78476 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Jeffery Deaver - De Oktoberlijst
Ik heb dit boek al een hele tijd gelezen; het stond nog steeds in mijn kast om er iets bij te schrijven. Ik heb het boek heel anders beleefd dan Annemarie; ik vond het namelijk geniaal. Het zit erg goed in elkaar en de verrassing op het eind (of het begin, zo je wilt) is schokkend en zet het hele gebeuren in een ander perspectief.

Mijn reactie bij het boek:

Rorschach: wat zie je? En is dat wat je ziet ook wat het plaatje voorstelt?

Deaver speelt met zijn lezer, probeert hen dingen te laten zien die er niet zijn; of toch wel? Wat is echt en wat niet?

Dit boek is geniaal in zijn opzet: je begint waar normaliter een boek eindigt, bij het slot. De reis naar het slot is het vervolg van dit boek, dat eindigt bij het begin en dat een stuitende plot onthult.

Je kunt het boek hoofdstuk voor hoofdstuk van achter naar voren lezen maar dan mis je de geniale plotwisselingen en verrassingen die de schrijver voor zijn lezers heeft.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78477 door Annemarie
Gelukkig heb jij wel van dit boek genoten. Ik kwam gewoon niet in het verhaal, hoe ik ook mijn best deed.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.450 seconden