Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Umberto Eco - De naam van de Roos

20 jaren 5 maanden geleden #6233 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Sorry voor de consternatie, Marjo, maar ik begrijp dat we dat boek beter niet bespreken hier.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6236 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
In de naam van de roos is een echt literair boek, maar de hoofdplot is echt van een thriller. Het was mijn eerste kennismaking met het werk van deze schrijver en het is een liefde voor het leven geworden. Meteen werd ik gefascineerd door de thema's als trouw aan God en schuld van de mens en natuurlijke het donkere geheim van het klooster. Ik kwam er vrij makkelijk door heen. De slinger van Foucault echter kent enige passages, zoals de geschiedenis van de kabala, die pittig waren, het verhaal ophielden, maar die ik desondanks toch niet had willen missen.

In de naam van de roos kent een fenomenale opbouw en wisselt literaire passages en thrillerplot op briljante wijze af. Hij voert de spanning op tot ongemene hoogten, culminerend in de diabolische brand in de labyrinthische bibliotheek. Iets wat mij nog regelmatig door het hoofd spookt.

Trouwens de film heb ik meerdere keren gezien, tegenwoordig ook op dvd, maar haalt het toch niet bij het boek.
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6238 door Wolvin
Beantwoord door Wolvin in topic Re: bericht
Ik moet toegeven dat het me nieuwsgierig gemaakt heeft naar het christendom voor toen (ook al zou met dat normaal niet intresseren) en het spannend element zorgt r voor dat ik wil verder lezen ook al is de rest best wel moeilijk, het is idd een ideale mix ^^

Als al de woorden in mijn hoofd eruit zouden kunnen, dan zou ik aan tien levens nog niet genoeg hebben...
Laatst bewerkt doorWolvin.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6239 door bianca
Beantwoord door bianca in topic Re: bericht

Marjo schreef : Er komt ineens een boek van Kluun tussendoor, en ik weet niet of Bianca daarop reageerde of inderdaad op het boek waar we het over hadden: Eco

Ik had het inderdaad over Eco. Ook Kluun heb ik halverwege weggelegd, maar dat was omdat ik kwaad zat te maken, niet omdat het boek zo stug was.

Mijn website over bookcrossing

www.bi-sa.nl/
Laatst bewerkt doorbianca.

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden