Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thomas Enger - Fantoompijn

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63313 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Thomas Enger - Fantoompijn
Die ken ik niet. Mocht ik het eens tegenkomen...

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 8 maanden geleden #63314 door
Beantwoord door in topic Re: Thomas Enger - Fantoompijn
Sorry, het is Enckel en Dewit.

Het boek dat ik heb, moet het eerste deel zijn van een serie rond de half Tunesische inspecteur Kareem Zeiz. Het boek is wel spannend, met raciale spanningen, mensen bij de politie die maar een spoor lijken te willen volgen, terwijl ze hun ogen lijken te sluiten voor andere mogelijkheden, en een doodgeschoten goudvis.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63320 door Annemarie
Dat van die doodgeschoten goudvis maakt me wel nieuwsgierig ;)

<t></t>

11 jaren 8 maanden geleden #63324 door

Annemarie schreef : Dat van die doodgeschoten goudvis maakt me wel nieuwsgierig ;)

Tja, politie-inval waarbij om agent met getrokken wapen naar binnen stormt en er ineens een kind in een batmanpak, met een bibigeweer (ik neem aan een soort speelgoed) van achter de bank opduikt.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63335 door Annemarie

Renate schreef : Dat van die doodgeschoten goudvis maakt me wel nieuwsgierig ;)

Tja, politie-inval waarbij om agent met getrokken wapen naar binnen stormt en er ineens een kind in een batmanpak, met een bibigeweer (ik neem aan een soort speelgoed) van achter de bank opduikt.

Moet ik het zien als misdaad met een knipoog of overheerst de spanning toch wel?

<t></t>

11 jaren 8 maanden geleden #63337 door

Annemarie schreef : Dat van die doodgeschoten goudvis maakt me wel nieuwsgierig ;)

Moet ik het zien als misdaad met een knipoog of overheerst de spanning toch wel?
De spanning overheerst beslist. Ik moest bij de scene in het boek even denken aan een boek van Sjöwall en Wahlöö, waarin Gunvald Larson een deur in ramt, die niet op slot blijkt te zijn, waardoor hij door de kamer vliegt en aan de andere kant het raam naar buiten drukt, waarna hij aan een been en een hand blijft hangen, dus een klein slapstick-achtig moment in een spannende thriller.

Tijd voor maken pagina: 0.361 seconden