Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kate Summerscale-De vermoedens van Mr. Whicher slb febr 2013

Lees meer
13 jaren 4 maanden geleden #50982 door Inge
Ik heb het boek net uit en het duizelt me een beetje.

Ik ben niet gewoon zo'n boeken te lezen. Het las als een thriller maar er komt zoveel informatie in voor, zoveel dat je ineens moet zien te verwerken.

Je gaat ook op zoek naar "wie de dader zou kunnen zijn".

Had het een gewoon fictief boek geweest dan zou ik het "einde" nogal teleurstellend gevonden hebben, nu, het is gewoon zo ...

Er zijn heel veel vragen die ook bij mij blijven hangen, het gevoel dat er meer aan de hand is en dingen niet "kloppen", het willen weten hoe het zit....

Maar ondertussen de zekerheid dat het is zoals het is....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 4 maanden geleden #51111 door Anyrock
Ik heb het boek uit. In het begin had ik niet door dat het geen fictie was en daar baseer je toch je verwachting op. Het begon voor mij te leven toen Whicher ten tonele werd gevoerd.Veel interessante info over het ontstaan van dit soort speurders in het echt en in de literatuur. Soms zakte het voor mij in als inderdaad wat Inge ook al zegt, je overvoerd dreigde te worden met informatie. Ik zou dit boek niet snel zelf gekozen hebben, maar het viel niet tegen om te lezen.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51671 door Joanazinha
Ik ben nu op een kwart van het boek en het bevalt me erg goed. Wel ontzettend veel namen, maar ook heel veel interessante informatie over bijvoorbeeld het allereerste begin van de recherche in Engeland.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51680 door marjo
O jee, deze moet ik nog!!!

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51724 door Joanazinha
Ik heb het boek vanavond uitgelezen en ik heb ervan genoten. Het is inderdaad geen standaard thriller; het is eigenlijk helemaal geen thriller maar een reconstructie van een moord die in 1860 is gepleegd. Alles komt voorbij: de sociale cohesie van die tijd, de opkomst van de eerste recherchediensten, de arbeidsomstandigheden, Charles Dickens, de Darwin-theorie, het rechtssysteem etc.

Ik ga er nog een uitgebreid(er) verslag van maken voor de site, omdat ik dit boek echt de moeite waard vond. Van haar hand is vorig jaar ook het boek verschenen over de eerste echtscheidingszaak in Engeland: De geheime liefde van Mrs. Robinson. Ook een soort reconstructie.

Lees meer
13 jaren 2 maanden geleden #51904 door marjo
Het boek over Mrs Robinson las een stuk makkelijker. Met deze had ik soms moeite..

Lees meer: www.leestafel.info/kate-summerscale

Tijd voor maken pagina: 0.481 seconden