Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welk spannend boek gaan we lezen in oktober/november?

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48072 door Joanazinha
Ik zal morgen eens in mijn stapels duiken; er ligt vast wat lezenswaardigs tussen :) . Nog meer nominaties?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48074 door marjo
Ik wil best lui zijn en eens afwachten waar jij mee komt..

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48098 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Welk spannend boek gaan we lezen in oktober/november?
Mijn nominaties:

1. De dood en de duivel - Frank Schätzing

Gebaseerd op historische feiten: de mysterieuze dood van de bouwmeester van de Dom van Keulen Keulen, anno 1260. Dankzij de beenderen van de heilige drie koningen die er begraven liggen, is Keulen uitgegroeid tot een van de grootste bedevaartsoorden van het christendom. Een pelgrimsoord waar nog volop gebouwd wordt aan wat een van de beroemdste kathedralen ter wereld zal worden: de Dom. De vrome bedrijvigheid trekt niet alleen gelovigen, maar ook landlopers, misdadigers en moordenaars. Onder hen de beminnelijke vagebond Jacob. Vanaf het moment dat Jacob getuige is van de moord op de bouwmeester van de Dom, moet hij echter vrezen voor zijn leven. En hij niet alleen, want iedereen met wie hij spreekt, sterft een onnatuurlijke dood…

Paperback, 430 blz.

2. Neem mijn ziel - Yrsa Sigurdardottir

Op het schiereiland Snaefellsness wordt dicht bij een wellnesscentrum, waar in het verleden onverklaarbare dingen zijn gebeurd, een vrouw dood op het strand aangetroffen. Ze is verkracht en er steken naalden in haar voetzolen. Is er een verband met het huiveringwekkende kindergehuil dat soms midden in de nacht opklinkt? Advocaat Thóra Gudmundsdóttir wordt erbij geroepen door de eigenaar van het wellnesscentrum tevens hoofdverdachte in deze moordzaak om hem te verdedigen. Thóras naspeuringen brengen enkele zeer verontrustende gebeurtenissen aan het licht die zich tientallen jaren eerder hebben afgespeeld. Is Thóra op een afschuwelijk familiegeheim gestuit?

Paperback, 416 blz.

3. Motel van de angst - Dean Koontz

Een groep mensen deelt onbewust een angstwekkend geheim. Geen van hen weet wat dat geheim is. Het enige dat ze weten is dat het hun leven beïnvloedt. En voor ieder slachtoffer is de marteling anders... Voor schrijver Dominick Corvaisis betekent het voortdurend terugkomende angstaanjagende slaapwandelingen. Voor dokter Ginger Weiss betekent het dat zwarte handschoenen haar de stuipen op het lijf jagen. Voor pater Brendan Cronin betekent het dat hij zijn geloof verliest wanneer hij tijdens de mis de kelk wegwerpt. Voor de zevenjarige Marcie Monatella betekent het hypnotische droomtoestanden waarbij ze tekeningen maakt van een helderrode maan. Voor moteleigenaar Ernie Block betekent het dat het invallen van de schemering gepaard gaat met verlammende aanvallen van angst. Wanneer zich een patroon van aanknopingspunten openbaart, keren deze mensen terug naar het motel van de angst...

Paperback, 560 blz.

Ik realiseer me dat het allemaal wel omvangrijke boeken zijn :D . Ik zal vanavond nog eens in mijn boekenvoorraad duiken om te zien of er minder omvangrijke boeken tussen zitten. Of jullie moeten geen bezwaar hebben tegen 'dikke' boeken?

Deze staan allemaal op mijn nog te lezen lijst en ik heb ze allemaal in huis. Dus als iemand wil, kan ik het boek doorsturen.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48104 door marjo
Nou, dat viel me ook op..wat een dikke pillen!

De eerste leek me overigens wel wat..

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48110 door dettie
Veel thrillers zijn toch dikke pillen? Ik zie eigenlijk zelden een dunne of vergis ik me nou zo?

dettie

confused :D

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48112 door marjo
Paperback, en dan ruim vierhonderd pagina's!! Dat vind ik behoorlijk..

Tijd voor maken pagina: 0.549 seconden