Graag wil ik één kanttekening plaatsen bij de recensie van Joanazinha, en die gaat over het (‘verwijtende’) zinnetje "Hij vergeet dat hij een thriller aan het schrijven is …"
‘Advocaat van de waarheid’ is niet geschreven als ‘thriller’. Het is zonder twijfel een spannend boek, maar het is vooral een dicht op de samenleving van nu geschreven maatschappijkritische en spirituele roman, waarin bovendien liefde en vriendschap een grote rol spelen. Daarom is het inzichtelijk ook kennis te nemen van reacties van lezers (op diverse sites, waaronder bol.com), die de roman vanuit dat bredere perspectief hebben gelezen en beoordeeld. De conclusie van een andere lezersrecensie is illustratief:
"Dit boek is zo geschreven dat ik het in één ruk uitgelezen heb. Soms omdat het spannend was, maar ook omdat het raakt aan thema’s als waarheid en echte liefde. De manier waarop Thomas hier trouw aan blijft is heel inspirerend. Tegen het eind heeft het boek me tot tranen toe geroerd. Vooral de wijze waarop wordt omgegaan met een onontkoombare werkelijkheid ervaar ik als indrukwekkend.
Kortom, hou je van een spannend boek met diepgang, dan is dit boek van Adriaan Bos echt een aanrader!"
Deze recensie en veel lovende lezersreacties zijn te vinden op mijn website,
www.advocaatvandewaarheid.nl
.