Ik heb het boek inmiddels uit. Het was wel goed, maar echt spannend wilde het toch niet worden. Ik kon het boek in ieder geval heel gemakkelijk wegleggen. De dader komt een beetje als een konijn uit de hoge hoed, evenals de verklaring. Wat er precies met Jonas is gebeurd in z'n jeugd kan je uiteindelijk alleen maar vermoeden. Wat er nu precies in het eerste hoofdstuk gebeurd is, is mij na het lezen van het boek ook niet helemaal duidelijk. Wat heeft Lucy nu eigenlijk tegen Jonas gezegd? Hooguit is duidelijk dat Lucy een andere kant van Jonas heeft gezien.
Nog een klein puntje van kritiek op de website, waar naar verwezen wordt aan het einde van het boek. Als je deze bezoekt en je bekijkt de beschrijving van het boek, dan wordt er verwezen naar een bericht van de schrijfster, dat je alleen moet lezen als je het boek uit hebt en je meer wilt weten over de duistere wereld die een rol speelt in het boek. Helaas brengt deze link je weer naar de openingspagina, waar je ook niet veel wijzer van wordt.