Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

David Hewson - De schaduw van Lucifer

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41072 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: David Hewson - De schaduw van Lucifer
Ik heb nu al een flink aantal bladzijden gelezen (zit op ongeveer 1/4 van het boek) en vind het een erg goed boek. Het is geen standaard thriller waarbij een misdaad wordt gepleegd en de held/heldin achter de boeven aan gaat. Sterker nog; er is nog geen enkele moord gepleegd (afgezien van een moord tien jaar geleden die tot nu toe als zijspoor in het boek wordt gebruikt) maar Hewson weet mij aan de pagina's gekluisterd te houden.

Mooi gebruik van twee tijdslijnen: één in het heden en één in het verre verleden (1733).

Hoe vind jij de brief-episodes Marjo? Ik vind het een erg mooi gekozen vorm om dat stuk van het verhaal te vertellen.

Ik moet wel af en toe even omschakelen wanneer we van de ene tijdszone naar de andere en weer terug gaan.

Afijn, nu het boek even wegleggen; morgen is er weer een dag!

Joanazinha

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41079 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: David Hewson - De schaduw van Lucifer
Ik heb er moeite mee het weg te leggen, ik ben dus al een stuk verder. Ik merkte dat als ik er even uit was, ik toch wat moeite had de twee verhaallijnen uit elkaar te houden, dus moest toch even terugbladeren. Dat ondanks het feit dat Hewson duidelijk verschil heeft aangebracht met dat lettertype. Het is een goede schrijverstruc, dit op deze manier te doen.

Als je in een ruk kan doorlezen, valt het wel mee, dan weet ik nog wel in welk verhaal de een of de andere Engelsman thuishoren.. Maar ja, dat is ook mij niet gegeven. Ben nu op driekwart. Het komt vandaag wel uit!

Gemoord wordt er nog wel...

Heb jij dit boek ontvangen voor Leestafel, of 'moet' jouw verslag ergens anders heen?

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41089 door Joanazinha
Ik heb hem ook voor Leestafel gekregen, aangevraagd na een persbericht in mijn mailbox.

Joanazinha

PS: ik ben vanmiddag vrij dus kan weer een stuk verder lezen, maar ik krijg hem denk ik nog niet uit!

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41097 door marjo
Dan moeten we misschien ons verslag niet tegelijkertijd plaatsen?

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41099 door Joanazinha
Daar zie ik op zich geen bezwaar tegen, maar als jij het boek al (bijna) uithebt, zou je je verslag al vast kunnen plaatsen. Ik ben nu halverwege maar kan de komende dagen alleen 's avonds lezen. Ik kan dan komend weekend mijn recensie schrijven en naar Dettie sturen. Dan verschijnen ze vlak na elkaar. Is dat wat?

Heb je het boek al uit? Ik merk wel doordat ik er geen urenlang achter elkaar in kan lezen, zoals vandaag, dat ik even goed terug moet grijpen op de personen. Vooral omdat de gebeurtenissen uit het verleden en die uit het leven praktisch parallel aan elkaar lopen.

Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar het vervolg van het verhaal. Hewson weet de spanning goed op te voeren, terwijl er eigenlijk nog niet eens zo heel veel gebeurt. Knap!

En oja, in mijn eerdere bericht zei ik dat er nog geen moord was gepleegd, maar daarbij vergat ik die arme begraafplaatsbeheerder.

Joanazinha

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41100 door marjo
Herfstvakantie werkt in mijn voordeel: het is uit. Ook wel weer jammer..

Lees meer: www.thrillers-leestafel.info/david-hewson

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden