Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lotte & Soren Hammer - Misbruik

• Renate
15 jaren 4 maanden geleden #37275 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: bericht
Dat boek is inderdaad al wat ouder. Ik weet niet meer wanneer het is geschreven. Dat zou ik op de website van de bibliotheek moeten bekijken.

Er zijn natuurlijk vaak vergelijkingen tussen thrillers te maken, vooral als ze aanhaken bij de actualiteit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37276 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik heb Vaderwraak op mijn torenhoge nog te lezen stapel liggen. Effies kijken..... de oorspronkelijke uitgave is van 2004; de eerste Nederlandse vertaling van 2005 bij De Geus. Mijn uitgave is de vierde druk uit 2008.

Het is dus al een wat ouder boek inmiddels.

Op de cover staat: Beste Scandinavische misdaadroman 2005.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37282 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
In Duitsland is het in werkelijkheid gebeurd, een hele tijd geleden (20 jaar?). Een vrouw schoot in de rechtzaal de moordenaar van haar dochtertje neer. Het deed toentertijd veel stof opwaaien. Ze had wel iemand vermoord maar omdat iedereen de vrouw zo goed begreep was het de vraag of ze wel of niet gestraft moest worden.

Volgens mij zijn daar ook wel boeken over geschreven of verhalen die op die zaak gebaseerd zijn, geschreven

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37283 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat herinner ik me wel ja. Maar dit boek van de Hammers is toch heel anders uitgewerkt. Waarmee ik wil zeggen dat het niet gebaseerd zal zijn op dit voorval.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37284 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik lees nu nog eens de recensies van Petra en Marjo en groter kan het verschil niet zijn.

Dor en oninteressant schrijft Petra.

Dit boek is het debuut van broer en zus Hammer. Een apart debuut, want zij bewandelen niet de geëigende wegen van de spannende thriller. Niet ‘gewoon’ een moord, die opgelost moet worden, maar meteen een ethische kwestie bij de horens pakken, dat moet je maar durven.

Ze houden de vaart erin door vrij korte hoofdstukken te schrijven en daarbij steeds te wisselen van invalshoek met een ander vertelperspectief.

Dat is het leuke van twee recensies...

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37285 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik weet dat we hetzelfde boek gelezen hebben, maar inderdaad: Petra's insteek is zo totaal anders!
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden