Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Verloting Paranoia - Joseph Finder

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2642 door lizzy
Beantwoord door lizzy in topic Re: bericht
Het valt me niet mee, dit boek. Het is dat je een gegeven paard enz. Ik zal nog even volhouden maar het haalt het niet bij "Hokwerda's kind".
Laatst bewerkt doorlizzy.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2643 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Oei en Marjo was er ook al niet echt over te spreken!

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2673 door lizzy
Beantwoord door lizzy in topic Re: bericht
Gisteravond heb ik het opgegeven, op pagina 98 was ik het zat. Het begin was niet onaardig, dat idee van het feestje, maar daarna was ik het snel zat. Ik kan geen enkele sympathie voor de hoofdpersoon voelen, en dat is nog niet zo erg maar al die technische details, bah!

Ik ben vanochtend begonnen in "Het complot tegen Amerika" van Philip Roth. Dat is nog eens een schrijver. Het boeit meteen. Ik citeer van de achterflap:

'Toen luchtvaartheld Charles A. Lindbergh bij de verkiezingen van 1940 Franklin Roosevelt verpletterde, sloeg in elke joodse familie in Amerika de angst toe. Lindbergh verweet de joden al tijdenlang publiekelijk dat ze uit eigenbelang aanstuurden op een zinloze oorlog met nazi-Duitsland. Als drieëndertigste president van de Vereningde Staten kwam hij direct tot een vriedschappelijke verstandhouding met Adolf Hitler, zonder een probleem te maken van diens antisemitische politiek en de Duitse oorlogsmisdaden in Europa.

Wat er daarna gebeurde in Amerika vormt de historische achtergrond voor HET COMPLOT TEGEN AMERIKA, de confronterende roman waarin Philip Roth vertelt hoe zijn eigen familie overleefde tijdens de periode-Lingbergh, toen Amerikaanse staatsburgers die joods waren alle reden hadden om het ergste te vrezen.'

Dat is andere koek, nietwaar?
Laatst bewerkt doorlizzy.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2681 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
En Lizzy en ik zijn het ook al eens..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2705 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht
Waarin zou het verschil in de beleving van het boek zitten?

De rescentie op de leestafelsite is enorm positief!

Persoonlijk houd ik niet zo van triller's, vooral niet als ze gehyped worden. Maar het reclame filmpje spreekt me wel aan. Misschien dat het dilemma in de moraliteit wel boeiend is.

De strijdigheid tussen de enorme druk in Amerika om hogerop te komen en het gebrek aan mogelijkheden voor de meeste mensen om dat ook daadwerkelijk te realiseren.

De desillusie met de Amerikaanse droom dat ertoe leidt dat je moraal en je solidariteit met onzichtbare slachtoffers minder zwaar weegt dan je behoefte om hogerop te komen!

Als dat een van de thema's is, die psychologisch goed uitgediept word, dan wil ik het boek wel proberen. Ondanks dat het een populaire thriller is. Maar als de hoofdpersoon gewoon zo'n tweedimensionale (s)pion is die alleen maar voertuig is voor spannende avonturen dan denk ik dat ik het maar laat.

Sympathie voor de hoofdpersoon vind ik niet noodzakelijk.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2708 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Bij mij was het het gezeur over de technische dingen (het gaat over mobieltjes) hetgeen me opbrak. En de bedrijfsspionage is niet wat ik leuk vind om te lezen. Ik houd ook absoluut niet van juridische thrillers, en er zijn genoeg mensen die dat heerlijk vinden..

Je moet het dus gewoon proberen Hendrik, en zelf ondervinden..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden