Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Harlan Coben - spoorloos (samenleesboek augustus)

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17839 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Moest even nadenken over wat het juist weer ging. Gelukkig hou ik de korte inhouden bij.

Het einde was er voor mij teveel aan.

De vreemde connectie tussen de broer en de tweede vriendin van Will vond ik ver gezocht. Ik heb al betere "thrillers" gelezen.

Ik had ook de indruk dat het té was omdat er teveel dingen werden bijgegrepen die eigenlijk onnodig waren. Teveel dingen werden, naar mijn mening, te ver gezocht om het "spannender" te maken en juist daarom werd het ongeloofwaardig.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17847 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Juist, vond ik ook. En steeds al die wendingen. Sommige schrijvers kunnen dat geloofwaardig maken, maar in dit boek kwam het niet over.

Ik heb deze wel uitgelezen dus, in tegenstelling tot een eerder boek van Coben, maar nu is het toch echt wel bekeken.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17848 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik zal denk ik ook niet vlug teruggrijpen naar Coben. :lol: Maar ik heb mijn plicht gedaan.... het was een boek van een thrillergekke vriend. Hij brengt maar steeds boeken mee die zo super zijn...... Nu kan ik hem van antwoord dienen :lol: :lol: :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17906 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Spoorloos

Harlan Coben

Op de flap staat: 'een unieke thriller die je naar de keel stijgt en je hart raakt'

Nou, eens kijken of dat waargemaakt kan worden!

Het begint goed: Will ontdekt dat zijn broer die elf jaar terug verdacht werd van een moord en daarna verdwenen is nog leeft. Zijn moeder vertelt hem dat op haar sterfbed. Hij neemt zich voor om zijn broer, waar hij zo aan gehecht was, te zoeken.

Terwijl hij nog in het rouwproces is verdwijnt zijn vriendin Sheila. De FBI neemt contact met hem op en beschuldigt Sheila van betrokkenheid bij moord.

Bovendien denkt de FBI-agent dat Will ook weet waar zijn broer is. Terwijl de FBI hem blijft bestoken, hem zelfs opsluit in een cel, volgt Will samen met zijn vriend Squares het spoor van zijn broer, door zich te verdiepen in het meisje dat hij vermoord zou hebben.

Er volgen velerlei verwikkelingen, waarbij niet iedereen is wie hij zegt te zijn. Hierdoor wordt ook de lezer steeds op het verkeerde been gezet. Op zich is dat helemaal net erg, maar Coben overdrijft hierin. De verwikkelingen worden ongeloofwaardig en dan valt de spanning ook weg.

Op de flap staat een recensiestukje: 'de waarheid is niet zwart-wit en goed en kwaad hebben vaak hetzelfde uiterlijk". Zo kun je het ook goedpraten!! Voor mij werkt het niet zo.

Er zijn ook nog hoofdstukken waarin ineens een andere verteller het woord heeft, die vind ik storend. Een andere vorm om de informatie door te geven die daarin staat kan best gevonden worden. Dit remt het verhaal af. Dus mijn keel en hart zijn niet geraakt. Ik laat meneer Coben zijn gang gaan zonder me er verder nog mee te bemoeien...

Paperback | 381 Pagina's | De Boekerij ISBN10: 9022544737 | ISBN13: 9789022544730

Marjo
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26879 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hier nog een Harlan Coben.

Het was te kort om te plaatsen op de site.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #26945 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Marjo schreef:

Er zijn ook nog hoofdstukken waarin ineens een andere verteller het woord heeft, die vind ik storend. Een andere vorm om de informatie door te geven die daarin staat kan best gevonden worden. Dit remt het verhaal af. Dus mijn keel en hart zijn niet geraakt

Daar ben ik het volkomen mee eens.

Het boek ligt al maanden op mijn nachtkastje. Soms worden er tien tot twintig bladzijden gelezen, het verhaal op zich boeit wel, maar toch vind ik er veel storende elementen in zitten die ook mij niet raken.

Ik meld me weer wanneer het boek uit is.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Tijd voor maken pagina: 0.455 seconden