Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

# M.J. Arlidge - Klein klein kleutertje

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91770 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: # M.J. Arlidge - Klein klein kleutertje

Renate schreef : Nou, niet te gruwelijk?

Er worden diverse mensen doodgeschoten met een jachtgeweer, dat lijkt me wel gruwelijk genoeg. Er wordt hooguit niet gemarteld, maar dat is het dan wel.

Ja, bij een thriller is er altijd wel iemand vermoord. Maar je hebt gruwelijk en gruwelijk. Ik bedoel met gruwelijk vooral het in detail vertellen over hoe het slachtoffer eruit ziet of gapende wonden die ook uitgebreid beschreven worden en dergelijke.

Bij Agatha Christie bijvoorbeeld, lees je die details niet, gaat het vooral om het verhaal en uitzoeken wie het gedaan heeft, dat vind ik wel leuk om te lezen. Ook al is er een moord gepleegd, het ligt er ook duimendik bovenop dat het een goed verteld verhaal is.

Bij die boeken die zo in detail treden lijkt het meer écht en dan hoeft het voor mij niet.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Onderwerp Auteur
6 jaren 9 maanden geleden #91771 door
Dat gruwelijke valt in dit geval nog wel mee. Voor mij maakt het allemaal niet zo veel uit, maar als ik te veel gruwelijkheden achter elkaar lees, in verschillende boeken, dan wil ik wel weer eens wat anders.

Ik ben geen liefhebber van thrillers met wereldomspannende complotten, speurders die zich ook als een soort wrekende rechtvaardigheid zien en dus zelf maar daders om zeep helpen, of speurders met een soort superkrachten, die ongeloofwaardig overkomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden