Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

P. Dieudonné - Rechercheur De Klerck en het doodvonnis

• Onderwerp Auteur
7 jaren 3 maanden geleden #89736 door
Het feit dat de boeken van Baantjer zich in Amsterdam afspelen.

Er zijn Rotterdammers die zo'n afkeer van Amsterdam en Ajax hebben, dat ze het alleen hebben over 020 en die club uit 020. Ik geloof dat Gerard Cox zo iemand is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Onderwerp Auteur
7 jaren 2 maanden geleden #89879 door
Deze staat nog niet op de site.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #89885 door dettie
Excuses, het zat in mijn hoofd dat ik het al gedaan had, maar toen kwam die vraag bij me op over 020 en wilde ik dat eerst afwachten.

Maar de recensie staat nu op de site.

Dettie

• Onderwerp Auteur
3 jaren 8 maanden geleden #103578 door
Ik heb inmiddels eindelijk het tweede boek uit de serie uit de bibliotheek gehaald. Het lijkt er op dat er 5 delen verschenen zijn, dus ik kan nog even vooruit. Het ligt op het stapeltje 'te bespreken'. Eerst nog even Claudia de Breij uitlezen.

Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden #103580 door dettie
Super!!

Dettie

• Onderwerp Auteur
3 jaren 8 maanden geleden #103606 door
Ik ga er vanavond in beginnen. Normaal gesproken zou ik het vermoedelijk niet zo snel bespreken, omdat ik ook geen boeken van Baantjer bespreek, maar omdat ik het eerste boek uit de serie besproken heb, zal ik er mee door gaan.

Het grappige bij Baantjer vind ik dat de boeken met hun tijd meegaan, terwijl de hoofdpersonen niet echt ouder lijken te worden. Het resultaat is dat je op een gegeven moment een serie kreeg over de vroege jaren van De Cock, die zich in de jaren 80 afspeelden, terwijl de eerste boeken over De Cock natuurlijk al veel ouder zijn en deze toen ook gewoon al samenwerkte met Vledder.

In dat opzicht heb ik misschien meer waardering voor de boeken van Sue Grafton, die zich in haar serie gewoon bleef richten op de tijd waarin de eerste boeken zich afspeelden. De hoofdpersoon werd wel langzaam ouder, maar mobiele telefoon en andere moderne verworvenheden bleven buiten beeld.

Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden