Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Carl-Johan Vallgren - De dwerg in het bordeel

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12340 door bianca
Beantwoord door bianca in topic Re: bericht
Ik heb zowel Parfum als De derwg in het bordeel gelezen, maar ik vind ze niet te vergelijken. In Parfum moord de hoofdpersoon om zijn doel te bereiken. De dwerg in het bordeel is meer een liefdesverhaal, van een onmogelijke liefde, maar dan wel steengoed geschreven, niet als en streekroman.

Mijn website over bookcrossing

www.bi-sa.nl/
Laatst bewerkt doorbianca.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12343 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
He Bianca ik ben blij dat je dit zegt. Ik had al zoiets van: als het daar op lijkt hoef ik het dus niet te lezen, terwijl het misschien best wel interessant is!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12346 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht

tiba schreef : Is dit geen gruwelijk boek, Elvira?

Tiba.

ja, eigenlijk wel, op verschillende niveaus. Hoe de maatschappij op een misvormde reageert, daar kreeg ik kippenvel van. Hoe macht zo gemakkelijk misbruikt wordt, zowel door de rechter als door Rome, dat maakte me vreselijk opstandig. En hoe haat iemands oprechtheid kan verwringen, daar voelde ik echt afgrijnzen bij...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12349 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ja, dat bedoel ik, dat misbruiken van de macht, ik zou ook opstandig en heel boos en verontwaardigd zitten lezen, niet goed voor het hart en de bloeddruk!

En dan de reactie op een misvormde en de haat... ik denk dat het boek niks voor mij is. Zou me te zeer aangrijpen, denk ik.

In het parfum weet je heel de tijd dat het om een roman gaat: iemand die zo perfect ruikt kan niet bestaan. Ik denk dat ik daardoor toch bepaalde passages kon lezen. Hier lijkt het me toch anders.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12364 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Toch lijkt het me wel een heel mooi boek. Alhoewel ik denkelijk ook erg kwaad word om de behandeling van de dwerg.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.430 seconden