Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

# Hein van der Hoeven - Jongen met rood vest (debuut)

Lees meer
8 jaren 2 maanden geleden #86134 door marjo
Allemaal mogelijk, ik weet het niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 2 maanden geleden #86141 door heinvanderhoeven
Beantwoord door heinvanderhoeven in topic Re: # Hein van der Hoeven - Jongen met rood vest (debuut)
Als schrijver van het boek meld ik graag dat het louter toeval is dat ik de titel 'Jongen met rood vest' als naam voor het verzonnen schilderij van Hals heb gekozen. Hoewel ik redelijk thuis ben in de kunstgeschiedenis, was ik mij niet bewust van het bestaan van het bestaan van een schilderij van Cézanne met ongeveer dezelfde naam. Uiteindelijk werd deze titel ook de titel van het boek. Ook bij de uitgeverij - in de gedachtewisseling over de titel - is niemand toen aangeslagen op de titel.

Lees meer
8 jaren 2 maanden geleden #86143 door marjo
Dank voor je reactie Hein! Dan is onze vraag beantwoord!

Ik wist het zelf ook niet, maar als ik een boek lees waar feiten waar kunnen zijn ga ik googlen. Ook al had je voor in het boek al gezegd dat dit schilderij fictief was, dan google ik bijvoorbeeld ook Frans Hals, want ik ken die schilder nauwelijks. Ik vind het leuk als een boek daartoe uitnodigt.

Tijd voor maken pagina: 0.516 seconden