Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

# Francis Spufford - Gouden bergen

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86278 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: # Francis Spufford - Gouden bergen
Inderdaad denk ik nu weer in een andere richting, nu ik de brief aan zijn vader heb gelezen. Eerst had ik een bestaande historische persoon in mijn hoofd, maar nu is het meer een persoon van een bepaald slag, zonder historische connecties, een bepaald type mens bedoel ik. Ben ik zo duidelijk en tegelijkertijd cryptisch genoeg? :shock:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86279 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: # Francis Spufford - Gouden bergen
nee niet duidelijk haha. Geen idee welke kant je op gaat. Homosek.sueel?

Die brief aan zijn vader was wel heel mooi.

Leuk hoor dat je dit leest, ik 'voel' gelijk het boek weer. Het bleef verrassend. Ik ga toch weer even stukjes lezen daaruit denk ik om jou goed antwoord te kunnen geven. (en ik vind het ook leuk om te doen, het was een mooi boek)

Dettie

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86281 door berdine
V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Hoewel misschien overbodig, toch maar de verklapper. Nee ik denk nu meer in de richting van iemand die zijn roots zoekt. (Nog steeds wel cryptisch voor degene die nog niet verder dan de brief heeft gelezen.) Wel een verklapper in die zin dat het die persoon niet is: eerst dacht ik dat het Bonnie Prince Charlie was, omdat hij "aan zijn afkomst" moest denken. Qua leeftijd had het gekund.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86283 door berdine
nieuwe verklapper:

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Vannacht nog verder nagedacht. Ik denk nu dat hij met dat geld iemand wil vrijkopen. Zijn opa, oma, tante, oom of de eerste liefde van zijn vader?

Aangezien hij een wissel heeft voor Lovell, zou dat Zephyra kunnen zijn.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86284 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: # Francis Spufford - Gouden bergen
's nachts moet je slapen! ;-) Ik vertel natuurlijk niks. Het was voor mij echt een verrassing.

Dettie

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86291 door berdine
Ik heb het uit en ik ga verder niks verklappen. Ik vond het een mooi boek. Een origineel verhaal. Geen doorsnee types, geen alledaagse liefdesperikelen en een verteller die zich een enkele keer met het verhaal bemoeit en dingen zegt als: "ik weet ook niet wat Smith dacht", of "dat kan ik nu niet vertellen".

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden