Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bertien Minco - Liever niet op reis (debuut)

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83155 door marjo
Er staat op de omslag dat het een roman is, maar het is een autobiografisch verhaal over feiten.

De uitgever zegt:

'Dit is eerder een autobiografische roman. En dat ligt inderdaad dichter bij non-fictie. Toch is het dat niet. Daarvoor is er teveel 'ingevuld'. Het is zeker geen dagboek. Ook de compositie is echt die van een roman.'

Lees meer: www.leestafel.info/bertien-minco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83171 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: # Bertien Minco - Liever niet op reis
Het lijkt me absoluut een boeiend verhaal maar vind je dat de cover bij het verhaal past?

<t></t>

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83174 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: # Bertien Minco - Liever niet op reis
De kleuren wel, dat zijn kleuren die gebruikt werden in het concentratiekamp, roze als homoseksuelen en groen voor criminelen. Een groot deel van het boek speelt zich af in en rond het kamp Auschwitz.

De vorm waarin die kleuren worden weergegeven? Dat weet ik niet.

Hm, ik keek nog eens, misschien iets met de kandelaar, de chanoeka? Waarschijnlijk wel. Je moet het maar weten.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83177 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: # Bertien Minco - Liever niet op reis
Ja, nu je het zegt hebben die ronde delen wel iets van een chanoeka weg. Ik vind de kleuren nog steeds een beetje fel maar als je het zo interpreteert past het wel. Het is gewoon dat ik bij het zien van de cover eerder aan een beetje een grappig verhaal denk en niet aan een verhaal over de (gevolgen van de) oorlog.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83179 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: # Bertien Minco - Liever niet op reis
Daar heb je gelijk in.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83182 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: # Bertien Minco - Liever niet op reis (debuut)
Als haar vriendin Eva haar vertelt over een groepsreis die ze gaat maken, onder leiding van een Amerikaanse boeddhistische voorman, besluit Rivka deze kans aan te grijpen en mee te gaan. Dat haar medereizigers gaan om er te mediteren, maakt niet uit. Ze vindt dat ze toch eens naar Auschwitz-Birkenau moet,

Wel een beetje vreemde combinatie, een reis met een boeddhistische voorman en mediatie en dan... Auschwitz-Birkenau. Dat verwacht je niet. Meditatiereizen zijn vaak in stille natuurgebieden. Hoe past Auschwitz-Birkenau in het geheel?

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.487 seconden