Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Simone van der Vlugt - Ginevra

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83185 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: #Simone van der Vlugt - Ginevra
Zoals je weet wat ik niet heel enthousiast over haar vorige historische volwassenenboek 'nachtblauw' terwijl ik haar historische kinderboeken heerlijk leesvoer vindt. Niet dat het een akelig boek was maar haar kinderboeken léven.

Het verhaal zelf vond je niet een herhaling Marjo? Dit gegeven; meisje wil leren, maar dat mag niet en ze mag ook al niet met de man van haar keus trouwen en wordt uitgehuwelijkt, is al heel vaak beschreven. Vond je het toch weer de moeite waard om zo'n verhaal met dergelijke strekking te lezen?

Simone van der Vlugt schrijft natuurlijk lekker maar toch vroeg ik me dat wel af.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83187 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Simone van der Vlugt - Ginevra
Ze wil de legende vertellen, en dit is dus het verhaal van die legende.

Ik heb Nachtblauw nog niet gelezen, maar ik weet wel dat Ik een boek als Jacoba van Beieren mooi vond. Niet alleen voor jongeren toch?

Bij 'leven' kan ik me niets voorstellen, maar erg diep gaat ze niet in dit vrij dunne boek. Ze schetst het leven in Fiorenza van toen, rondom die legende. Dat is het. Dus dan denk ik dat je dit ook niet mooi zal vinden. Maar dat woord gebruik ik ook niet...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.469 seconden