Ja in eerste instantie dacht ik dat ook, maar het leek me toch logischer dat het Beth zelf zou zijn.
Ergens in het boek wil Emma, haar dochter Marie koppelen aan de zoon van een vriendin die 48 wordt. De vriend die ze nu heeft is niks en straks is ze te oud om nog kinderen te krijgen, hetgeen in mijn ogen betekent dat Marie zo'n jaar of 38 is. (En ook dat het huwelijk van Norbert en Emma 16 jaar kinderloos is gebleven. Is mogelijk natuurlijk.) Dat strookt dan niet met "ze konden het vroeger zo goed met elkaar vinden." Met die zin ga ik ervan uit dat ze min of meer van dezelfde leeftijd zijn, hetgeen ook beter klopt met de leeftijden van Norbert en Emma. Nogmaals het kan allemaal wel, maar is niet logisch.
Verder zegt Emma over de lege garage: Norbert heeft "een paar dagen geleden de stellingen meegegeven aan twee mannen in overalls". De begrafenis van Norbert is dan al achter de rug en Emma vindt dat ze onderhand moet stoppen met de gewoonte om voor twee personen glazen en bakjes pinda's klaar te zetten. Dat duidt toch op een langere tijd dan een paar dagen geleden.
Helaas vallen mij dit soort dingen gewoon op. Ik denk dat ik een verhaal heel precies volg en details onthou.
Kijk, dat er dingen niet kunnen, zoals het gebeuren rondom Beth, ok. Het is een soort sprookje. Maar dit soort onnodige hobbels in het verhaal,storen me wel.