Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sarah Winman - Het laatste jaar van Marvellous Ways

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #88022 door berdine
Gelezen. Ja het is mooi, maar tegelijk vond ik wel erg zwaar aangezet. Een beetje over de top. Maar schrijven kan Winman! Prachtige metaforen en dat personifiëren is ook heel mooi!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #88026 door dettie
Wat wordt er dan gepersonifieerd? Voorwerpen, dieren? (Ik kende het woord niet moet ik bekennen.)

Ik zie in Marjo's recensie wel dingen, wordt dat met personifiëren bedoeld?

Er knabbelt licht aan de onderkant van de hemel’

‘Een keer was ze zo dom geweest om de twijfel binnen te noden. Ze zaten op het bed en zij vroeg de twijfel waarom hij er was, en de twijfel zei: Dat weet je best.‘

Dettie

die wel literatuurgeschiedenis gedaan heeft maar dit soort taalkundige zaken toch nog steeds niet echt goed weet :oops:

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #88027 door berdine
Die voorbeelden die Marjo geeft zijn toch wel duidelijk? Het licht "knabbelt", de twijfel "praat". Het boek staat vol met dit soort dingen en dat maakt de taal in dit boek prachtig.

De betekenis van personifiëren: iets abstracts voorstellen als een persoon.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #88031 door dettie
Dat vind ik altijd zo knap van jullie, dat jullie dat zien,ik ga altijd zo op in het verhaal dat ik aan dit soort dingen voorbij ga. Ik merk wel of iets heel inlevend of afstandelijk is geschreven, of dingen kloppen of de personages geloofwaardig overkomen, de humor enz.

Ik zou een boek eigenlijk twee keer moeten lezen, een keer om het verhaal, de andere keer om de taal. :D

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden