Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sofia Nordin - Atomen

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #84218 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Sofia Nordin - Atomen
Ja daar heb ik ook aan lopen denken. Dat is eigenlijk de enige verklaring voor het vertrek van de familie Cilla. Maar waarom ging Cedrik er dan zo plotseling vandoor. Heeft Cilla het hem verteld? Was hij bang dat Cilla hem aan de uitnodiging zou houden om mee te gaan op wereldreis? Dat uitnodigen was trouwens iets wat helemaal niet bij dit romanpersonage paste. Alma en Cedrik begrepen elkaar feilloos en zonder woorden. Waarom de gehate Cilla meevragen? Liep hij weg voor deze blunder en om te voorkomen dat Alma Cilla iets zou aandoen?

Of Cedrik Alma wilde straffen op dat punt in het verhaal, dat geloof ik niet. Hij had dat al enigszins gedaan na het vinden van haar notitieboek en hij had het haar vergeven.

(Je was helemaal duidelijk nu :-) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84248 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Sofia Nordin - Atomen
Sorry mensen, even een mindere week. Maar ik kom er nog op terug

<t></t>

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84325 door Willeke
Was ik weer.

Met verbijsterd ( soms bjna te verbijsterend om in mee te gaan) vond ik het gedeelte dat Alma Cederick in de kast op sloot. in het begin dacht ik... hier ga ik niet in mee, dit is te ongeloofwaardig, maar in de loop van het verhaal "sleurde' de schrijfster me toch mee.

ik heb de dood van Cilla dan ook helemaal letterlijk genomen, en me besef ik nu, niet eens afgevraagd of het gedrag van iedereen daarna wel logisch was en waarom er geen groot politieonderzoek was.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84359 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Sofia Nordin - Atomen
Ik vraag me nu af of Cilla echt dood was, of dat Alma dat dacht. Vandaar misschien geen politieonderzoek?

Dettie

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84360 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Sofia Nordin - Atomen
Volgens mij is ze niet dood. Misschien heeft Alma de hele zwempartij gefantaseerd. Het is onlogisch dat Cilla zomaar met Alma meegaat, na haar vorige ervaring. Toch bestaat de mogelijkheid dat ze zich sterk genoeg voelde, geleerd had om ook lang onder water te blijven en gewoon uit het water is gekomen. Dan zou ze het voorval aan Cedrik verteld kunnen hebben, wat vervolgens Cedriks abrupte vertrek (en het verbranden van het notitieboek) kan verklaren. Ook het vertrek van Cilla en haar ouders is dan verklaarbaar, al zal Cilla een andere reden hebben opgegeven (anders ongetwijfeld aangifte bij de politie door de ouders.)

Blijft wel dat de auteur het hele gebeuren als realiteit presenteert.

Ik vind dit behoorlijk afbreuk doen aan het verhaal. Het opsluiten is absurd, maar daar kun je nog in meegaan, hoewel in die huissituatie natuurlijk ook het een en ander niet klopt: Cedrik die niet gebeld wordt op zijn mobiel, terwijl de batterij écht niet leeg is. Cedrik die Alma blijkbaar hele stapels brieven heeft geschreven en haar adres dus kent, maar vervolgens geen contact opneemt als hij in het land is, maar wel naar een gezamenlijk etentje met beider ouders zou gaan. Maar dat zijn kleine dingen die je aan de kant kunt schuiven. Het raadsel rond de zwempartij is daar te groot voor.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84375 door Willeke
Vandaar ook onze verwarring en mijn verbijstering... ik heb dit dus gewoon voor waar aangenomen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden