- Ontvangen bedankjes 0
berdine schreef : Ja, Oceaan van en zee staat al heeeel lang op mijn leeslijst. Het is vaak uitgeleend in de bieb, en vaak wil ik eerst iets anders lezen. Maar met die prachtige verslagen van Yvonnep, loop ik weer helemaal warm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
berdine schreef : Oceaan van een zee. Ja een mooi boek. Niet helemaal begrijpelijk, maar toch. Sommige stukken zijn moeilijk en lezen traag. Filosofisch. Andere stukken zijn heel humoristisch, alsof de schrijver de spot drijft met zijn eigen "zware" verhaal. Daar schiet je razendsnel doorheen. Het middenstuk, het verhaal van het vlot vond ik heel aangrijpend. Net als Yvonnep, was ik ook benieuwd naar de gekke namen van de kinderen in het Italiaans. Doot? Staat dat voor dood? Zijn de kinderen engelen? Het verhaal speelt zich af in een soort niemandsland. Op de grens van de zee en van het land, tussen leven en dood, tussen hemel en hel, een soort vagevuur? Nee ik kan van geen kanten alles verklaren en toch vond ik het mooi.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen