Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marja Visscher - Tussen rang en stand

Lees meer
9 jaren 7 maanden geleden #78684 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Marja Visscher - Tussen rang en stand

berdine schreef : En had men daar min of meer dezelfde mening?

Nee, Berdine een enkeling vindt het ook wat te romantisch maar het merendeel vindt het erg mooi. Ik denk dat ik te verwend ben door Hella Haasse en ook wel Thea Beckman en Simone van der Vlugt. Die geven je het gevoel dat je even in die tijd waar het boek over gaat geleefd hebt. Dat gevoel kreeg ik niet bij dit boek. Ik vond alles te makkelijk gaan en de historische setting speelt een bijrol.

Maar om terug te komen op je vraag het merendeel is dus erg te spreken over het boek, voel me bijna bezwaard om een tegengeluid te laten horen.

Wel petje af voor de schrijfster ze geeft erg gedetailleerde en uitgebreid antwoord aan iedereen.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 7 maanden geleden #78687 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Marja Visscher - Tussen rang en stand
Nou dan is Marjo's indruk wel terecht, lijkt me. Ik dacht dat het wel mee viel, maar ik lees er niet veel recensies.

En een tegengeluid, als je het kunt beargumenteren, is toch prima? Hoef je je toch niet bezwaard over te voelen?

Er gaat nu overigens een leesclub starten voor een boek van Almudena Grandes. Dat is wel wat literairder lijkt me.

9 jaren 7 maanden geleden #78689 door
Ik moet ergens denken aan Lady Chatterley's lover, hoewel dat toch niet helemaal hetzelfde is. Er is echter ook wel duidelijk sprake van een standsverschil.

Lees meer
9 jaren 7 maanden geleden #78691 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Marja Visscher - Tussen rang en stand
Lady's Chatterly's lover is een stuk pikanter dan dit boek. Bij Tussen rang en stand vroeg ik me zelfs aanvankelijk af of ze het wel 'gedaan' hadden, zo voorzichtig was het beschreven. Maar er zijn wel enkele overeenkomsten, welke vertel ik niet want dan verraad ik het verloop van dit boek.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.358 seconden