Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Joseph Zobel - Negerhuttenweg

Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #16710 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Wil schreef : maar ook tegen de zwarte bevolking zelf vanwege hun gebrek aan trots en de manier waarop ze zich soms bijna gelaten laten behandelen alsof ze inderdaad minder zijn.

Die houding is er in feite ook letterlijk en figuurlijk ingeramd. Bij enig verzet konden ze hun baan, hun inkomen wel schudden. Van generatie op generatie is ze verteld dat ze minder zijn, totdat niemand meer beter weet...

Maar ik vond het ook een erg mooi boek, vooral oma die toch haar trots had! Zij werkte zich wel kapot maar bleef goed voor zichzelf zorgen, zij verviel niet tot gelatenheid, zorgde dat het weinige dat ze had toonbaar en schoon bleef. En zoals zij daar elke avond op die steen zat! Je zag haar zitten. Mooi geschreven.

Ik denk dat de schrijver dankzij oma zijn vechtlust bleef houden, hij zal heel wat vernedringen moeten hebben doorstaan, en daardoor ook zo ver kwam.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #16712 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
ja , lijkt me een mooi boek, dettie, komt op de lijst van te lezen (als ik niet oplet sleep ik alleen maar boeken mee naar costa rica). het fragmentje dat je in je boekverslag gaf, over bioscop en theater, heeft mijn aandacht getrokken. ben benieuwd!

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
15 jaren 8 maanden geleden #35474 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik ben in het archief bezig en kom dit boek weer tegen. Opnieuw denk ik, o ja, dat was wel een erg mooi verhaal.

Heb jij het ooit nog eens gelezen Elvira?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.369 seconden