Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bert Wagendorp - Een zaterdagmiddag

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77586 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Bert Wagendorp - Een zaterdagmiddag
Ik heb het verslag iets aangepast. Ja precies Berdine, je hebt gelijk het verhaal is klein, eigenlijk kun je er niets over vertellen. Ik heb ook heel lang lopen piekeren en het boekje 2 x gelezen, voordat ik het verslag schreef, want wat vertel je wel en wat niet? Zelf zou ik niets verteld hebben over die bom, maar dat stond dus al op de cover.

Ja er staan soms juweeltjes van zinnen in. Daar heb ik echt enorm van genoten. Ik ga ook even door onder de verklapper.

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

ja die moeder! Maar ook die opa! en tante Stien de bakkersvrouw.

Opa vroeg of ze de brief wilde halen, als hij dat niet gevraagd had...

De bakkervrouw zei nee, de zaak is al schoon, als ze dat niet gezegd had...

Als de moeder beter opgelet had... het is als, als, als...

Of Bram 2 niet zo hoofdbegaafd is weet ik niet. Hij ging niet studeren maar de journalistiek in 'en werd niet eens hoofdredacteur', zegt hij zelf. Ik denk dat hij mogelijk eerder zichzelf teleurstelde? Of denk je echt dat Bram2 zich schuldig voelde omdat hij de droom van opa niet waarmaakte?

Opa was al dood toen hij 12 was.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77589 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Bert Wagendorp - Een zaterdagmiddag
V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Nou dat komt niet aan de orde, maar dat kan zomaar het gevolg zijn. Hadden ze hem alles verteld toen hij nog een kind was, dan vast wel. Maar nu hij volwassen is en kan relativeren ligt het anders. Het zal een vaag schuldgevoel zijn, verdund door de tijd, maar omdat hij zo van zijn opa hield, zal hij het op zijn minst jammer vinden dat ook hij opa's droom niet heeft waargemaakt.

Het is maar een idee, hoor. Het hangt ook af van de gevoeligheid van Bram2.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden