Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lluís Llach - De drie Maria's

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77163 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Lluís Llach - De drie Maria's
O jé, kreeg ik eindelijk weer meldingen van posts....nu dus weer niet meer. :(

Nee dat geloof ik niet. Llorenc schreef alleen zijn eigen verhaal, ná Úrsula. En dat wat door Úrsula aan de schrijver werd verteld, heeft de schrijver opgeschreven. Lastig hè, dat je er eigenlijk nog een extra personage bij hebt: de schrijver. Hij blijft verder buiten beeld, noteert alleen maar. Úrsula heeft niet letterlijk geschreven, Llorenc wel.

Ik kan het niet uitstaan als iets in de logistiek niet klopt, dus met dit soort verhalen zit ik steeds te tellen. Hoe oud was die en die, en is zus en zo van dezelfde generatie e.d. Daarom heb ik maar een soort stamboom gemaakt.

Ik kon ze toch wel goed uit elkaar houden. Ik lette o.a. op de datum van de hoofdstukken. De schrijver doet nergens vaag over de personages. Hij houdt er wel degelijk rekening mee, dat wij die eerste twee Maria's door elkaar gaan halen. Zo'n hoofdstuk gaat dan wel over de ene of andere. Aan de hand van de echtgenoten e.d. weet je met wie je te maken hebt en hij noemt ze ook vaak met hun achternaam erbij. Waarom drie Maria's? Dat zou ik de auteur wel willen vragen. Eigenlijk nutteloos verwarrend voor de lezer....Misschien vond hij dat een leuke titel en was dat het startpunt.

Neus' achternaam werd wel genoemd. Je weet hoe precies de inspecteur was! En ik ook... :mrgreen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden