Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

John Boyne - De jongen die zijn vader zocht

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75507 door dettie
De roman speelt zich af in Londen voor, tijdens en na de eerste wereldoorlog en vertelt het verhaal van de negenjarige jongen Alfie Summerland.

Lees verder www.leestafel.info/john-boyne

Jan van Rijsingen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75510 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: John Boyne - De jongen die zijn vader zocht
Dit boek ligt hier ook dus ik lees jouw recensie nog even niet. Deze schrijver heeft me nog nooit teleurgesteld dus ik ben heel benieuwd!

<t></t>

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75545 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: John Boyne - De jongen die zijn vader zocht
Ik heb dit boek vorig jaar al gelezen, blijkbaar heb ik er geen verslag van gemaakt.

Mooi vond ik het, al waren er wat foutjes. Door Praag stroomt bijvoorbeeld de Donau niet, maar de Moldau.

Maar het inzicht dat je krijgt in het leven zo'n jongen is heel prettig. Dat het kinderlijk geschreven is, dat vind ik ook en laat ik nu dit boek in de bibliotheek ook aantreffen op de jeugdafdeling. Een B-boek, dat is 10+!

Lees meer
10 jaren 3 weken geleden #75997 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: John Boyne - De jongen die zijn vader zocht
Inderdaad een prachtig boek: www.leestafel.info/john-boyne

<t></t>

Lees meer
10 jaren 3 weken geleden #75999 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: John Boyne - De jongen die zijn vader zocht
Mooie recensie Annemarie, je maakt er aldoor bijna een verhaal van. Je ziet het allemaal voor je.

Dettie

Lees meer
10 jaren 3 weken geleden #76004 door Annemarie
Dank je, Dettie. Wat een mooi compliment. Ik zorg er wel altijd voor dat ik niet te veel vertel hoor. Meestal spiek ik op de achterflap hoeveel informatie er verklapt wordt. Dat houd ik dan als leidraad aan.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.577 seconden