Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marie de Meister - De stilte van Thé

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74570 door dettie
Marie de Meister - De stilte van Thé werd gestart door dettie
Mooie roman over keuzes maken

Zie www.leestafel.info/marie-de-meister

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74571 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Marie de Meister - De stilte van Thé
De link "leesfragment" werkt niet, Dettie.

Het lijkt me een mooi boek!

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74572 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Marie de Meister - De stilte van Thé
Gisteren was weer een heel aangrijpende aflevering van Spoorloos. Dit lijkt mij ook een heel mooi boek.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74573 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Marie de Meister - De stilte van Thé
www.amboanthos.nl/boek/de-stilte-van-the/

Hier kun je het leesfragment vinden Berdine, de rechtstreekse link wil niet lukken en ik verwijs in de recensies niet naar een uitgeverij omdat Leesatfel niet-commercieel is.

Dettie

die ook Spoorloos gezien heeft, heftig ja

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74590 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Marie de Meister - De stilte van Thé
Zo, dat klinkt als een boeiend boek zeg. Zelfs als ik je recensie lees, word ik al nieuwsgierig waarom Thé die keuze heeft gemaakt. Laat staan als je het boek zelf leest.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #76864 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Marie de Meister - De stilte van Thé
Ik ben het met je eens Dettie, een boeiend verhaal! Het begint met een niet al te sympathieke hoofdpersoon, Sophie bedoel ik. Door een reportage die ze gedwongen is te maken, wordt ze geconfronteerd met haar eigen verleden. Ze meldt zich ziek en dwaalt maanden door het huis. Dan wordt ze door haar man voor de keus gesteld: haar verleden laten rusten óf het tot op de bodem uitzoeken, want haar impasse verdraagt hij niet langer. Sophie gaat op zoek en maakt moeizaam een hele ontwikkeling door, die mooi wordt weergegeven en die van haar een aardiger mens maakt. Er worden grote thema's aangeboord: in hoeverre mag in het kader van godsdienst een maatschappelijk verwerpelijke keuze gemaakt worden en wat zijn de fundamentele rechten van een mens? Welk recht weegt zwaarder: het recht van een kind om zijn afstamming te kennen of het recht van een ouder om te zwijgen? Dat is nog niet zo eenvoudig te beantwoorden. Gaandeweg wordt het boek, dat tamelijk eenvoudig begon, dan ook behoorlijk filosofisch. Voor sommige lezers bevat het boek misschien teveel godsdienst, maar ik vind het een aanrader!

Tijd voor maken pagina: 0.453 seconden