Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ben Wolken - Kortere verhalen

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71926 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Ben Wolken - Kortere verhalen
Oh die van Hitler begreep ik écht niet, ik heb hem zo vaak overgelezen, maar ik snapte de clou totaal niet.

Ik zie nu na jullie uitleg dat legendarisch staat voor iets als heroïsch,

maar ik dacht dat er bedoeld werd dat zijn daden niet zoveel voorstelde en dat hij als dat wel zo was nog maar eens moest terug komen.

Leuk dat jullie reageren! ik wist echt niet zo goed wat ik met dit boek aan moest.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71927 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Ben Wolken - Kortere verhalen
Het punt is natuurlijk dat legendarisch als iets positiefs wordt gezien. Op dit moment overschaduwen de negatieve kanten van Hitler alles natuurlijk nog. Of dat ooit verandert is natuurlijk de vraag, maar ik denk dat daar de clou in zit.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #90866 door Boudewijn68
Beantwoord door Boudewijn68 in topic Re: Ben Wolken - Kortere verhalen
Voor degenen die de intertekstualiteit bij Ben Wolken ontgaat blijft zijn werk een boek met zeven zegels. Maar ik ben bevooroordeeld omdat ik het voorrecht heb gehad zijn collega te zijn geweest en met hem heb mogen samenwerken bij de toneeluitvoeringen die hij met zijn leerlingen verzorgde en waarbij ik met mijn leerlingen voor de decors en requisieten mocht tekenen.

Tijd voor maken pagina: 0.462 seconden