Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jonas Jonasson - Gangster Anders en zijn vrienden (en een enkele vijand)

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71519 door Annemarie
Over dit boek heb ik alleen maar positieve recensies gelezen maar mijn eigen recensie is minder enthousiast. Hoewel ik een groot fan van deze schrijver ben, is zijn derde boek me tegengevallen. Laat je door mij vooral niet tegenhouden om dit boek toch te lezen want ik lijk wel de enige te zijn die dit boek niet bejubelt. Maar goed: ik geef altijd eerlijk mijn mening dus dat doe ik nu ook.

Lees mijn recensie hier: www.leestafel.info/archief/romans-volwas...ers-en-zijn-vrienden

-

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71520 door dettie
Ja en dat is maar goed ook dat je eerlijk je mening geeft. Alleen maar jubelende recensies zou wel ongeloofwaardig zijn.

Als ik je recensie lees, lijkt het me een knotsgek verhaal. Hoewel zo'n boef die zich bekeert wel vaker voorkomt in verhalen.

Misschien was juist die man die uit het raam klom zo leuk omdat zoiets nog zelden in een boek beschreven is. Nu, ondanks het knotsgekke, is het toch iets wat niet echt heel nieuw is. Zo dat het óók de oorzaak kunnen zijn dat het tegenvalt?

Dettie

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71521 door Annemarie
Het wordt zelfs nog veel knotsgekker! Ik heb er de afgelopen dagen veel over nagedacht. Het verhaal is duidelijk een Jonas Jonasson maar het verschilt qua inhoud enorm van de eerste twee verhalen. Alle drie de verhalen zijn uniek. Ze zijn allemaal even origineel. Misschien is het net als bij een verhalenbundel: het ene verhaal bevalt nu eenmaal meer dan het andere.

<t></t>

10 jaren 7 maanden geleden #71523 door
Ik ben benieuwd. Ik vond de Honderd-jarige niet zo bijzonder, vooral door de volkomen ongeloofwaardige historische stukken.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71524 door Annemarie
Die historische stukken zitten hier niet in. Ik vond de 100-jarige man leuk en deze niet. Misschien is het bij jou wel andersom!

<t></t>

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71525 door berdine
De Volkskrantrecensie van vandaag is ook niet positief. De kop luidt "Een melige Jonasson". Twee sterren maar.

Tijd voor maken pagina: 0.523 seconden