Nee ik ben geen liefhebber Annemarie, het las lekker weg maar dat is het dan ook, echt veel diepgang zit er niet in ondanks het onderwerp.
Zelfs wat later met de broer gebeurde choqueerde niet echt, dat had de schrijfster weinig invoelend geschreven en had ook helemaal niet in het verhaal gehoeven. Het voegde niets toe.
De ouders, zus, artsen e.d. kwamen totaal niet uit de verf. Je leefde ook niet echt mee met Elsa, daarvoor werd alles te vlak gebracht.
De enige leuke vond ik Thibault, hij kwam wel tot leven in het verhaal, ik vond het wel grappig wat hij deed. Het was geen vervelende jongen, hij deed het niets met kwade opzet, hij ging op bed liggen gewoon omdat de stoelen zo rot zaten. Meer was het niet, erg onschuldig allemaal.
Als Thibault iemand was geweest die aan haar begon te frunniken en rare dingen met haar deed, dan was het wat anders, maar dat deed hij niet.
De opzet van de schrijfster was volgens mij inderdaad om een lekker zwijmelverhaal neer te zetten. Ze is daar niet helemaal in geslaagd vind ik, haar taal was soms wel erg simpel en ze was erg uitleggerig.
Dettie