Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ray Bradbury: Fahrenheit 451

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8643 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Sommige boeken kun je blijvend krijgen om dat er steeds vraag naar is en die steeds herdrukken krijgen..

Andere boeken kun je na 2 jaar al niet meer kopen...

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8644 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja precies Tiba, meestal als ik plaatjes bij boeken zoek en het boek is 4 a 5 jaar 'oud' dan is het niet meer te koop en niets meer over te vinden.

Opvallen dat dit helemaal erg is bij Vlaamse schrijvers. Gek hè.

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8785 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Sommige boeken worden klassiekers en die blijven herdruk na herdruk krijgen. Zoals blijkbaar ook met Fahrenheit 451 van Radbury.

Weten jullie trouwens waar die titel op slaat?

Dat is de temperatuur waarop boeken spontaan beginnen te branden!

Ik heb het boek niet lezen, was wel op de hoogte van het bestaan ervan, door de verfilming van Francois Truffaut. Wat ik me herinner is de soms expressionische stijl en dat ik het thema uiterst boeiend en schokkend vond. Die film heeft blijkbaar 15 jaar geleden veel indruk gemaakt, want die beelden staan me na al die tijd nog scherp voor de geest. Vooral die eindscene waar fanatieke lezers heen en weer lopen terwijl de sneeuw valt, boeken die dreigen voorgoed te verdwijnen hardop te memoriseren, of te wel uit het hoofd leren.
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8786 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je valt door de mand, Roel..Ik begin mijn verslag met dat feitje. Maar ik neem het je niet kwalijk hoor..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8787 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ik heb jou verslag niet gelezen, Marjo dat klopt.

Het zou haast opmerkelijk zijn als je de verbrandingstemperatuur van boeken niet had vermeld!

Omdat ik nu vanaf het werk, waar het momenteel rustig is, mijn reacties vandaan stuur, kan ik niet ook weer al te lang lezen. Het kost al enorm veel tijd om in het forum zoveel mogelijkheid te lezen en te beantwoorden. Ik beaam met het schaamrood op de kaken dat ik meestal niet verder kom dan het forum op homepage leestafel (Bernadet, die was mis!).
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49669 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Ray Bradbury: Fahrenheit 451
Heb net Fahrenheit 451 gelezen en alhoewel het me boeide snap ik een paar dingen niet helemaal.

Vooral naar het einde toe wordt het een beetje onbegrijpelijk.

Vooral dat deel als de bommen vallen.

Ja, ik weet dat er een oorlogsverklaring was en dat het vallen van de bommen het begin van de oorlog aankondigt en ik vermoed dat het over atoombommen gaat door die wind.

Maar zijn de mannen en Montag nu ook dood?

Helemaal het einde van boeken, diepere gedachten, filosofie, enz. ?

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden