Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Susan Abulhawa - Het blauw tussen hemel en zee

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68457 door Annemarie
"Het blauw tussen hemel en zee biedt een overweldigend verhaal. Het gaat over cultuur, angst, politiek maar bovenal over liefde, veerkracht en moed. Het is een verhaal over dappere mensen die willen wat iedereen wil: veilig zijn."

Lees mijn recensie hier: www.leestafel.info/archief/romans-volwas...-tussen-hemel-en-zee

-

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68481 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Susan Abulhawa - Het blauw tussen hemel en zee
Het lijkt bijna een waargebeurd verhaal.

Prachtig, betoverend en heel aangrijpend schrijf je, maar vond je het niet een beetje erg veel ellende Annemarie? Verkrachting, bezeten moeder, doodgeschoten moeder, dood door ongeluk, kindertehuizen, misbruik, locked-in-syndroom... en dat in 317 pagina's.

Wat wil de schrijfster zeggen met dit boek, denk je? Dat er veel ellende in de Gazastrook is? Of dat iedereen de kracht heeft om alles aan te kunnen, ongeacht wat er gebeurd? Of dat er veel meer is tussen hemel en aarde? vertel, vertel :D

Dettie

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68482 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Susan Abulhawa - Het blauw tussen hemel en zee
Mijn aandacht heb je in ieder geval. De titel komt op mijn lijstje. Wat een heftig boek lijkt me dit inderdaad en dat inderdaad in combinatie met termen als prachtig en betoverend.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68486 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Susan Abulhawa - Het blauw tussen hemel en zee
Susan Abulhawa is van Palestijnse afkomst en ook mensenrechtenactivist. Dit boek zit inderdaad vol ellende maar zo is het leven in Gaza nu eenmaal voor veel mensen. Het boek ademt ook een zekere trots uit. Deze vrouw is trots op haar afkomst en cultuur. Het is de vooral de warme familieband die dit verhaal zo indrukwekkend maakt. Wie op zijn familie terug kan vallen hoeft zich nooit alleen te voelen. Als je het boek leest is het net alsof je ook in de kamer vol lachende, huilende en kletsende vrouwen zit. Je hoort hun stemmen haast gonzen.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68487 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Susan Abulhawa - Het blauw tussen hemel en zee
Willeke, dit is echt een boek voor jou.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68494 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Susan Abulhawa - Het blauw tussen hemel en zee
Dat dacht ik al. Ik ga hem onthouden.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.519 seconden