Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

P.F. Thomése - De onderwaterzwemmer

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68379 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: P.F. Thomése - De onderwaterzwemmer
Erg mooi boek. Over hoe je een kind kunt opzadelen met een onterecht schuldgevoel, zodanig dat dat kind opgroeit tot een man die zich voor al zijn geliefden verantwoordelijk voelt en elke fout in hun gezamenlijke leven als zijn schuld ervaart. Je hoopt vurig dat hij op het eind beseft dat ook de ander wel eens een fout kan hebben gemaakt en dat hij zichzelf nodeloos daarvoor verantwoordelijk stelt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68381 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: P.F. Thomése - De onderwaterzwemmer
Het lijkt me ook een heel indringend boek. Is het iets à la Axelsson? Of lijkt het er niet op?

Dettie

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68384 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: P.F. Thomése - De onderwaterzwemmer
Nee helemaal niet. Waar Axelsson iets ergs bijna achteloos neerpent, weidt Thomése er flink over uit. Deze hoofdpersoon is continue aan het malen: ik ben sukkel, ik kan ook niets goed doen, het is allemaal mijn schuld. Daardoor maakt hij het de lezer moeilijk om zich met hem te vereenzelvigen. De tweede gebeurtenis is zijn schuld niet en de eerste nog veel minder. En als hij dat zelf had ingezien dan was hij geen sukkel zonder eigen initiatief geworden. Nu verlamt dat minderwaardigheidscomplex hem totaal.

Dit boek kun je gerust lezen. :mrgreen:

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68419 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: P.F. Thomése - De onderwaterzwemmer
Ah, fijn dat je enthousiast bent Berdine. Ik hoorde gister dat ik dit boek vandaag als verlaat verjaarscadeau per post krijg. Ik verheug me er erg op.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden