Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rob van Essen - Hier wonen ook mensen

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #90079 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Rob van Essen - Hier wonen ook mensen
ja zo'n prijs heeft gelijk zijn invloed natuurlijk. Iedereen wil het dan wel lezen want als een boek een prijs wint dan moet het wel goed zijn.

De prijs zelf is niet alleen een opstrijker voor de schrijver maar meestal gaat de verkoop ook ineens met sprongen vooruit. Het mes snijdt dus gelijk aan twee kanten. Ook de nominaties hebben al een grote invloed op de verkoop en reserveringen in de bibliotheek.

Dit heeft iemand van een uitgeverij mij tenminste eens verteld.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

7 jaren 1 maand geleden #90091 door
Dat geloof ik graag. En het heeft kennelijk ook effect op de andere boeken van de auteur, want dit boek is natuurlijk niet het boek waarvoor hij de prijs heeft gekregen. Vaak moet ik geduld hebben, voor ik een boek kan lezen. Zelfs als de bibliotheek het heeft, dan is er een grote kans dat het steeds uitgeleend, of gereserveerd is, zeker als het een boek is dat publiciteit heeft gekregen, of op een andere manier veel lezers heeft weten te trekken.

Op dit moment heb ik een non-fictieboek op m'n lijstje staan, dat inmiddels weer gereserveerd is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.430 seconden