Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Igor Znidarsic - De zevende zuster

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64512 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster
Hij beschrijft vooral dat mannen en vrouwen muziek anders beleven, en betoogt dat mannen muziek nodig hebben om hun gevoel onder woorden te brengen en vrouwen dat zelf al kunnen, als ik t goed onthouden heb.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 6 maanden geleden #64518 door
Beantwoord door in topic Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster
Ik zal het boek eens moeten lezen.

Ik weet niet of ik muziek anders beleef dan mannen, of als andere vrouwen. Feit is wel dat ik altijd heel erg geïnteresseerd ben in technische achtergronden, zoals welke instrumenten er gebruikt zijn en hoe dingen zijn opgenomen en dergelijke. Maar goed, ik maak zelf muziek en heb geluidstechniek gestudeerd, dus dat maakt mij misschien toch een beetje anders.

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64524 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Willeke schreef : Hij beschrijft vooral dat mannen en vrouwen muziek anders beleven, en betoogt dat mannen muziek nodig hebben om hun gevoel onder woorden te brengen en vrouwen dat zelf al kunnen, als ik t goed onthouden heb.

Dat mannen en vrouwen muziek anders beleven, daar heb ik nooit bij stilgestaan. Ik ga daar eens op letten. En nee: ik heb geen muziek nodig om mijn gevoelens onder woorden te brengen. Dettie kan dit volmondig beamen. :)

<t></t>

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64525 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster
Hahaha, ik beaam! :D

Mijn man en ik hebben toch wel heel erg dat we samen van muziek kunnen genieten. Waar ik niet van houd en de meeste

mannen wel is heel rauwe gitaarmuziek of keiharde rock.

Maar dat mannen muziek nodig hebben om hun gevoel onder woorden te brengen dat geloof ik wel.

Niet alléén muziek maar muziek is wel belangrijk daarin. In goede muziek worden moeilijk dingen vaak uitstekend onder woorden

gebracht. (In goede romans ook overigens)

Daar kan Igor Znidarsic wel eens helemaal gelijk in hebben.

Dettie

11 jaren 6 maanden geleden #64527 door
Beantwoord door in topic Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster
Keiharde rock, om lekker luchtgitaar op te spelen, heerlijk. Liever geen al te hoog volume, daarvoor zijn m'n oren me te lief.

Gevoelens onder woorden brengen? Gevoelens zitten vaak vooral in de weg.

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64531 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster
Daarom moet je gevoelens ook onder woorden brengen dan verdwijnen ze en zitten ze niet meer in de weg.

Maar om bij het boek te blijven, ik denk wel dat Igor Znidarsic wel een punt heeft dat mannen via de muziek

meer hun gevoelens kunnen tonen.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden