- Ontvangen bedankjes 0
En ik heb wat gelezen in m'n jeugd. Voor de les mochten we altijd lezen, hetgeen ik dan ook altijd graag deed. Helaas hoorde ik vervolgens de bel niet, hetgeen betekende dat het boek dat ik las, door de lerares werd ingepikt. Resultaat, niemand wilde me een boek lenen en m'n moeder had er ook bezwaar tegen dat ik een boek mee nam naar school. Een keer heb ik in m'n woede hierover het raampje van de voordeur kapot geslagen. Bij klassikaal lezen wist ik zelden waar we waren, als het mijn beurt was, omdat ik altijd vooruit las.Marjo schreef : Leuk Renate!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ja, inderdaad. Als ik boodschappen ga doen natuurlijk niet, maar bijvoorbeeld als ik naar een vriendin ga wel en ook wel als ik ergens ga eten en we met het openbaar vervoer moeten. Als het te koud wordt, weer niet, want met handschoenen aan lezen is lastig.Marjo schreef : Het is allemaal erg herkenbaar, ik denk voor iedereen hier.
Alleen: wat bedoel je bij de laatste. een lezer gaat nooit het huis uit zonder een boek, dan zeg jij: bijna altijd.
Bedoel je dan dat je altijd -bijna - een boek bij je hebt?
Bij mij zit ook altijd een boek in mijn tas, alleen als ik de hond ga uitlaten heb ik er geen. En ik ken mensen die zelfs dan een boek bij zich hebben!
Iets als Rashomon?Dettie schreef : dezelfde gebeurtenissen worden afwisselend door de verschillende hoofdpersonen verteld
Het doet me vaag denken aan de film Lola rennt. Maar daar gaan ze uit van eenzelfde uitgangspunt en verandert
de verloop van het verhaal steeds. zie nl.wikipedia.org/wiki/Lola_rennt
Maar dit is toch anders want hier gaat het om dezelfde gebeurtenis maar door verschillende ogen bekeken.
Heel apart inderdaad.
Ik kende Een perfecte dag voor literatuur niet, en heb er maar een link naartoe gemaakt in je recensie.
Hoe werkt dat Joanazinha? Net zoiets als De club van echte lezers? ( www.atlascontact.nl/bent-u-een-echte-lezer/ )
Dettie
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen