- Ontvangen bedankjes 0
Nee, maar ik zou toch niet graag nog zonder computer werken. Ik heb vroeger veel op de elektrische schrijfmachine geschreven en nu heeft m'n vader nog een elektrische schrijfmachine, waar ik helemaal niet zo blij mee ben. Als er een probleem is, dan mag ik er weer bij komen. Dat zou niet zo'n ramp zijn, ware het niet dat m'n vader tamelijk eigenwijs is en de dingen niet altijd doet, zoals het zou moeten. Bovendien zijn er onderdelen van de schrijfmachine smerig, omdat m'n vader nog al eens van correctievloeistof (Typ-ex) gebruik maakt.Annemarie schreef : Ik zie al helemaal zo'n oud, muf kantoor voor me. Het lijkt me stiekem toch wel heel gezellig al die oude meubeltjes. Strak en modern past ook helemaal niet bij dit verhaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik geloof dat er vroeger wel een correctielint in zat, maar dat was een dure liefhebberij. Bij correcties liep ook het schrijfmachinelint door.Dettie schreef : Hij heeft niet zo'n machine met correctielint? Dat zat volgens mij ook bij de elektrische schrijfmachines.
Ik vond ze wel fijn werken, maar ik werkte op een IBM met draaikop.
De mensen op het kantoor in het boek willen ook wel met computer werken, maar Salinger was de voornaamste bron van inkomsten.
Het was een man met principes en wensen. Ondanks zijn aimabele gedrag wist iedereen dat als je maar iets verkeerd deed dan was je hem kwijt, en zij hun banen. Toch vinden ze het allemaal ook wel wat hebben maar aan de andere kant is wel de angst dat ze té ver achter gaan lopen. De computerwereld is natuurlijk veel sneller.
Dettie
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen