Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Luc De Vos - Paddenkoppenland

11 jaren 2 maanden geleden #67016 door
Beantwoord door in topic Re: Luc De Vos - Paddenkoppenland
Ik heb het boek inmiddels uit. Het was wel zoeken in de bibliotheek, want het stond onder de 'D' van De Vos.

Ik vond het geen onaardig boek, al was het wel wat triestig. Zelfs als Ronny op een gegeven moment wat succes heeft, dan blijkt hij een soort eendagsvlieg te zijn. Hij laat het misschien ook wel wat te gemakkelijk liggen

M'n vader vond niet veel aan het boek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #67020 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Luc De Vos - Paddenkoppenland
Zoals ik al in mijn recensie schrijf vond ik het begin van het boek erg mooi, het laatst deel over de volwassen Ronny had er van mij niet bij gehoeven.

De taal is prachtig vind ik, dat kunnen alleen Vlamingen zo mooi zeggen.

Dettie

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #68948 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Luc De Vos - Paddenkoppenland
Van de doden niets dan goeds, zeggen ze. Maar helaas ben ik niet zo positief over dat boek. Zoals je zegt: het eerste deel is sterk, maar zo gauw de man ouder wordt zakt het verhaal helemaal in. Ik denk dat het te maken heeft met de indirecte manier van vertellen. Alles wordt 'verteld', als een achterafinterpretatie.

Dat wordt dus een zesje: voor het eerste stuk een 9, voor het tweede een 4...

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #68950 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Luc De Vos - Paddenkoppenland
Ja jammer van dat tweede deel. Het eerste deel had alles al, meer hoefde er niet bij.

Het boek krijgt van mij wel een hoger cijfer, vooral dankzij het eerste deel, een 8 min :-)

Dettie

8 jaren 2 maanden geleden #86068 door
Ik ben op dit moment bezig in de biografie van Luc De Vos en als ik de bespreking van Paddenkoppenland lees, dan komt in de biografie toch wel het nodige terug. De cover van het boek is inderdaad door David Bowie geïnspireerd. Luc De Vos heeft wel eens met hem in een TV-programma gezeten. Luc De Vos komt in de biografie ook wel een beetje over als iemand die wat gemakzuchtig is. Een beetje een moederskindje, dat niet goed nee kan zeggen en dan dus vervolgens gewoon z'n eigen gang gaat.

8 jaren 2 maanden geleden #86184 door
Vanavond op Canvas Belpop over Luc De Vos. In hoeverre z'n schrijfcarrière ter sprake zal komen weet ik natuurlijk niet. Ik vermoed dat het vooral over z'n muziek gaat, gezien het feit dat het een serie over Belgische popmuziek is. Desondanks zal ik het opnemen. Nou ja, niet echt desondanks, want ik ben vooral in muziek geïnteresseerd.

Tijd voor maken pagina: 0.483 seconden