Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marijke Schermer - Mensen in de zon (debuut)

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60656 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Marijke Schermer - Mensen in de zon (debuut)
Er is sprake van een schilderij dat dezelfde titel heeft als dit boek. Er is dan een foto waarop de personages op soortgelijke manier poseren,. Maar ik kan dat niet terugvinden. Ik begreep dat de mensen op dat schilderij zittend afgebeeld waren, en dat is op de omslag niet het geval.

Het is vormgegeven door Christoff Noordzij, staat er. Dus dan is het niet dat schilderij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60660 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Marijke Schermer - Mensen in de zon (debuut)
Dat is wel vaker zo met covers vind ik. Dan denk ik dat de vormgever het verhaal niet heeft gelezen. Zo zie ik bijvoorbeeld wel eens een meisje met bruin haar op de voorkant staan van een boek over een blond meisje en vice versa.

<t></t>

6 jaren 11 maanden geleden #91154 door
Wat nog erger is bij omslagen van thrillers is als het moordwapen op de voorkant afgebeeld staat, terwijl de speurders zich af lopen te vragen wat het moordwapen is. Ik meen dat ik dat wel eens bij een Baantjer heb gezien.

Ik ben dit boek nu aan het lezen en ik ben heel benieuwd.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91161 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Marijke Schermer - Mensen in de zon (debuut)
Haar derde boek vond ik erg mooi, ik ben ook benieuwd Renate hoe jij Mensen in de zon vindt.

Dettie

6 jaren 10 maanden geleden #91206 door
Het boek bevalt me wel, hoewel er veel tussen de regels zit. Ik vind de voorplaat wel bij het boek passen. De personen stralen een zorgeloosheid uit, die vergelijkbaar is met de tijd voor het ongeluk, althans zoals de hoofdpersonen zich die menen te herinneren. Dat de kleding van de figuren op de voorplaat niet past in 1992, vormt voor mij alleen een illustratie van het feit dat de hoofdpersonen in hun hoofd een herinnering hebben aan het verleden, die niet past bij de werkelijkheid.

6 jaren 10 maanden geleden #91229 door
Ik heb het schilderij gevonden op verschillende sites.

www.edwardhopper.net/people-in-the-sun.jsp#prettyPhoto

Het schilderij past veel minder bij het boek naar mijn mening. Het boek heb ik uit en het beviel wel, al moet je misschien niet te veel na gaan denken over de chronologie en lijkt het een open einde te hebben. De stukken van de verschillende personen, lijken ook regelmatig terug te grijpen naar gebeurtenissen in het verleden. Aan het eind lees je wel wat er volgens IJsbrand werkelijk is gebeurd, maar de reünie van de betrokkenen wordt niet in het boek beschreven.

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden