Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hella Haasse - Berichten van het blauwe huis

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59654 door berdine
De zussen Nina en Felicia keren na jarenlange afwezigheid een zomer lang terug in hun geboortehuis. Tijdens deze zomer verdwijnt één van de bewoonsters van de villawijk. Het boek omvat de gebeurtenissen tijdens deze periode en de herinneringen van de zussen, afgewisseld met het beschouwende commentaar van de villawijkbewoners in de "wij'-vorm. Dit laatste is een leuke stijlvondst. Zorgvuldig proza, enigszins traag en formeel voor deze tijd, maar ik heb het met plezier gelezen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59699 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Hella Haasse - Berichten van het blauwe huis
Is dit het boek wat na haar dood uitgegeven is Berdine?

<t></t>

Lees meer
12 jaren 4 weken geleden #59705 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Hella Haasse - Berichten van het blauwe huis
Nee hoor, dit boek is van 1986.

Lees meer
12 jaren 4 weken geleden #59706 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Hella Haasse - Berichten van het blauwe huis
Ja ik heb het boek lang geleden gelezen en vond het prachtig. Een beetje thrillerachtig zelfs.

Dettie

Lees meer
12 jaren 4 weken geleden #59707 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Hella Haasse - Berichten van het blauwe huis
Ja daar leek het even op, toen de stiefzoon van Nina op kwam dagen en vervolgens de buurvrouw met de noorderzon vertrok. Maar zoals het in het echte leven gaat, je weet niet wat er gebeurd is, je gaat speculeren en vervolgens verdwijnt het uit je gedachten.

Lees meer
12 jaren 4 weken geleden #59717 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Hella Haasse - Berichten van het blauwe huis
O dan heb ik deze dus gewoon gemist in haar oeuvre. Komt op mijn lijst

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.573 seconden