Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gerrit Sangers - Het meisje in de toren

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56565 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Gerrit Sangers - Het meisje in de toren
Toch komt je recensie niet negatief over, sterker nog het lijkt of je het wel leuk vond.

Wat viel je tegen? De schrijfstijl? Het verhaal? Komt het omdat je net 'Dromen van Schalkwijk' hebt gelezen.

Dat ging ook terug in de tijd. Als je dit boek van Sangers eerst had gelezen zou je dan ook die verzuchting slaken van weeral zo'n terug in de tijd boek?

(Lastig ben ik hè)

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56566 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Gerrit Sangers - Het meisje in de toren
Het zijn vragen die ik mezelf ook stel. Het heeft zeker te maken met dat andere boek - en er was er nog een - dat ik minder geraakt werd. Maar ook de taal. Stel nou dat dit prachtig geschreven was, poëtisch, mooie zinnen of wat ook, dan zou ik nog vol lof geweest zijn. Maar ik vind dit vrij simpel geschreven, alsof je het verhaal staat te vertellen. Daarom stoort het me ook dat er dan af en toe woorden in staan als 'dermate' en 'welgevallig'. Die passen er niet bij. Het is dus een leuk verhaal, meer niet. Ik ben ook van die generatie, dus herken veel, dat scheelt.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56572 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Gerrit Sangers - Het meisje in de toren
Nee, poëtisch is het niet. Het zijn herinneringen maar ik vond het wel knap dat er in feite niet eens veel verteld werd maar dat het verhaal toch, onder andere dankzij Heleen, bleef boeien. Je wilde toch weten, net als de verteller, hoe het zat. Je haalde je allerlei ideeën in je hoofd wat er in dat torentje gebeurde. Wat dat betreft wist hij je toch gevangen te houden in het verhaal, vond ik.

Dettie

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56573 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Gerrit Sangers - Het meisje in de toren
Klopt, je dacht aan iets heel anders!

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden