Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Paul Ingendaay - De romantische jaren

Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #53365 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Paul Ingendaay - De romantische jaren
Dank u.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 4 weken geleden #53597 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Paul Ingendaay - De romantische jaren
Het is een boek dat aan het denken zet. Waarom heeft Marko de keuzes gemaakt die hij heeft gemaakt? Is hij gevlucht voor het voor hem uitgestippelde leven? Af en toe sleept het verhaal zich een beetje voort maar toch kan ik zeggen dat ik van dit verhaal genoten heb. Aan de oppervlakte lijkt het een eenvoudig verhaal maar er zit een mooie diepgang in.

Mijn recensie staat hier: www.leestafel.info/paul-ingendaay

<t></t>

Lees meer
13 jaren 4 weken geleden #53604 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Paul Ingendaay - De romantische jaren
Ik denk dat hij gewoon onder de dwang van zijn vader vandaan wilde. En verder is het in mijn ogen gewoon een man die met weinig tevreden is. Hij hoeft niet zo nodig een flitsende carrière e.d. Zelfs die affaire is lekker makkelijk, wel de lusten niet lasten.

Toch inderdaad een mooi verhaal ondanks die ogenschijnlijke saaiheid.

Dettie

Lees meer
13 jaren 4 weken geleden #53607 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Paul Ingendaay - De romantische jaren

Dettie schreef : Ik denk dat hij gewoon onder de dwang van zijn vader vandaan wilde. En verder is het in mijn ogen gewoon een man die met weinig tevreden is. Hij hoeft niet zo nodig een flitsende carrière e.d. Zelfs die affaire is lekker makkelijk, wel de lusten niet lasten.

Toch inderdaad een mooi verhaal ondanks die ogenschijnlijke saaiheid.

Dettie

En dat vind ik juist wel inspirerend aan dit verhaal. Marko gaat gewoon zijn eigen weg. Hij is niet ambitieus en is tevreden met een eenvoudig leven. De meeste mensen proberen wél aan de verwachtingen van hun ouders en de maatschappij te voldoen en maken daardoor verkeerde keuzes. Marko kiest voor zichzelf.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden