- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
en ik denk dat Berdine dit heel goed heeft geformuleerd. Cynisme in 't begin, daarna meer begrip. Toch blijft het cynisme, naar mijn aanvoelen altijd aanwezig.berdine schreef : Even was ik bang dat dit boek dezelfde kant op zou gaan als "Godverdomse dagen". Het begin is nogal sarcastisch, maar zodra Desiré zijn levensverhaal begint te vertellen wordt de toon milder. En dan wordt het een "echte" Verhulst, zoals Marjo al zei. Leuk en pijnlijk en triest. Ik heb erg gelachen om de scène met de caravan en de manier waarop Desiré de foto's en de heiligenbeeldjes zijn kamer uitwerkt. De scène met zijn dochter, de allerlaatste keer dat hij haar zou zien, zal mij het langste bijblijven. Het is een boek dat nog wel even doorwerkt nadat je het uit hebt. Alle consequenties van Desiré's keuze dringen dan pas echt tot je door. Zoals je in de lach schiet om iets humoristisch, om je een tel later te realiseren dat het eigenlijk dieptriest is.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen