- Ontvangen bedankjes 0
Irisdb schreef : E.L. James schreef Fifty Shades als inspiratie op Twilight (als je beide gelezen hebt zijn de parallellen ook overduidelijk) maar vanwege de seksuele inhoud moest ze deze van de fansite verwijderen. Ze kon het wel op een eigen website publiceren en vanuit daar is het balletje gaan rollen.
In mijn scriptie leg ik de link tussen Fifty shades of Grey en de liefdesroman. In de liefdesroman wordt seks altijd gepresenteerd in combinatie met liefde. Ook eindigen de verhalen altijd met een huwelijk of kind. Dit wordt gepresenteerd als een onoverkomelijk resultaat van liefde. Seks is hier alleen geaccepteerd omdat de vrouw verliefd is, door zwanger te raken en te trouwen blijft ze passen in het dominante patriarchale kader van de maatschappij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Inge schreef : Twilight van Stephanie Meyer?
Inge schreef : Degene die ik bedoel is inderdaad met vampieren.. het hoofdpersonage wordt verliefd op een jongen uit haar klas en dat blijkt een vampier te zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het vervolg niet meer gelezen heb ik kan dus niet zeggen of ze nog lang en gelukkig leefden.
Ik bedoel er niets verkeerds mee hoor. Iedereen leest wat hij zelf wilt maar dat is nu écht mijn genre niet. Ik hou niet van dat zeemzoete.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen