Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ron Rash - De fluitspeler

Lees meer
12 jaren 9 maanden geleden #54458 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Ron Rash - De fluitspeler
Ja, echt Amerikaans is het wel inderdaad. Maar mooi is het zeker.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80877 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Ron Rash - De fluitspeler
Ik sluit me hier bij aan. Een prachtig en aangrijpend boek. Op een gegeven moment wel te spannend voor mij, dus gauw achterin gespiekt. Gerustgesteld weer verder gelezen, maar het liep toch allemaal anders dan ik gehoopt had. Geen happy end, maar wel een logisch en aanvaardbaar einde. Eigenlijk net als bij het andere boek van hem dat ik heb gelezen, Serena. Ook daar hoop je op een goed einde voor alle hoofdpersonen, maar de realiteit is anders.

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80878 door Annemarie
Ja, echt een prachtig boek. Ik weet niet meer precies hoe het verhaal afloopt maar ik weet nog goed dat ik erg onder de indruk was. Soms past een happy end ook helemaal niet.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80880 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Ron Rash - De fluitspeler
Nou, het had gekund, Het boek had dan minder drama gehad, het verhaal was dunner geweest en had minder impact gehad. Het is juist dit einde dat erin hakt: zo kunnen mensen zich gedragen, dit soort kortzichtige mensen bestaan. Dat zou je met een happy end niet teweeg gebracht hebben. Het is op deze manier precies goed en waarschijnlijk ook het verschil tussen literatuur en lectuur, wat de plot betreft. De schrijfstijl is zonder meer literair.

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80882 door Annemarie
Ja, dat maakt een verhaal als dit zo intrigerend. Bij bepaalde boeken weet je al vanaf het begin zeker dat het goed af gaat lopen. Dat leest heel ontspannend maar het verhaal zal minder goed blijven hangen en minder indruk maken. Bij een boek van Ron Rash weet je niet wat er gaat gebeuren, wat veel realistischer is. Ook in het echte leven is het immers niet altijd eind goed al goed.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.575 seconden