Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Wilkie Collins - De vrouw in het wit

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48120 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Wilkie Collins - De vrouw in het wit
Dat is nu een boek waar ik miserie mee heb... ik blijf er maar aan zwoegen.

In het begin had ik iets van gaat spannend worden met die vrouw... na een tijdje had ik meer van: echt een "stationsroman", arme jongen wordt verliefd op rijk meisje maar anders dan in onze tijd speelt het eergevoel en gaat hij weg... gaap gaap slaap. Dan komt het stuk dat het meisje terug is van huwelijksreis en plots wordt het (eindelijk) spannend. Maar na haar "overlijden" is het weer gaap gaap slaap... Ik zit al een week te sukkelen aan het stuk waar hij op "onderzoek" gaat om haar naam terug te krijgen... Percival is net gestorven... en het boeit echt niet meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48124 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Wilkie Collins - De vrouw in het wit
Oh ik vond het toentertijd zo'n prachtig boek, kon er helemaal niet meer mee stoppen. Flitsend is het niet, dat klopt, maar juist dat subtiele vond ik zo mooi. Arme Inge, leg dat boek toch lekker weg als je het niets vindt.

Dettie

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48126 door Inge
Het is enerzijds ook een mooi boek. Maar te braafjes... Het is een detective maar het gaat zo traag :(

Ik heb me tijdens het lezen van het boek al vaak afgevraagd... zijn wij zo snel geworden? Echt kinderen van een snelvaartmaatschappij of waren ze toen echt zo traag?

Ik meen me te herinneren dat er in boeken als Wuthering Heights enz toch wel meer vaart zat en is dat niet in ongeveer dezelfde periode geschreven?

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48127 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Wilkie Collins - De vrouw in het wit
Wat jij schrijft vroeg ik me ook al af, hoe zou ik het boek nu vinden? Toentertijd was ik er helemaal weg van. Misschien juist wel omdat het zo'n echt Engels verhaal is, lekker Dickensachtig. Maar wie weet denk ik nu ook wat een traaaaag verhaal, geen idee.

Dettie

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48142 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Wilkie Collins - De vrouw in het wit
Ik heb het een jaar of 20 geleden gelezen, omdat het mij door iemand werd aangeraden. Ik vond er toen niet veel aan. Nu kan ik niet eens meer zeggen waar het over ging. Ik weet alleen nog dat ik verwachtte dat het spannend zou zijn en dat het dat niet was, niet echt....

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48158 door Inge
'k zit verdorie 50 bladzijden van het einde en ik breng het niet meer op... lijkt wel:" welk boek lees je niet meer als 350 bladzijden :lol: "

Eens even op leestafel op zoek gaan naar beter leesmateriaal

Tijd voor maken pagina: 0.430 seconden