Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dawud Pirzad - De Laatste Prins van Kafiristan

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51586 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Dawud Pirzad - De Laatste Prins van Kafiristan
Vandaag ontving ik een mailtje van een goede vriend van de auteur waarin bevestigd wordt dat het boek inderdaad voor een groot deel autobiografisch is. Poeh, pittig hoor.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51633 door kolwu
Inderdaad een pittige verhaal!!! Een roman waarin beschreven wordt welke ingrijpende gevolgen de strijd tussen de wereldmachten in Afghanistan voor het jonge leven van de hoofdpersoon heeft.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 2 maanden geleden #52077 door wil
Afgelopen zaterdag kwam Dawud's boek voor mij aan, ik heb het de afgelopen dagen geboeid uitgelezen.

Zijn boek heeft me van begin tot eind in de greep gehad. Wat heeft hij wat doorstaan, weeshuis, gevangenissen Moejahedien, Russen, Taliban...Wat beklemmend allemaal, wat voel ik me gelukkig dat ik dat allemaal niet hoefde en hoef mee te maken. En zijn boodschap is heel duidelijk, laat je niet meeslepen, wees alert op autoriteiten, kijk uit waarin je verzeild kunt raken. Goed geschreven ook. Ik heb ook een en ander over Nuristan opgezocht, ook afgelegen en onafhankelijk, ook daar "hoe lang hou je dat vol"? Dawud heeft een bijzonder document humain geschreven, heel geschikt voor iedereen!

<t></t>

Lees meer
13 jaren 2 maanden geleden #52080 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Dawud Pirzad - De Laatste Prins van Kafiristan
Aangrijpend hè! Wat kan een mens veel meemaken. Na het lezen van dit boek was ik heel dankbaar dat ik in veilige omstandigheden ben opgegroeid. Want vanzelfsprekend is dat niet. Het is een heel toegankelijk geschreven boek vind ik. Geschikt en leesbaar voor een grote doelgroep.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.401 seconden